Google foto's: account is propvol, hoe Takeout gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Goedemiddag,

Situatie; google account zit vol. In wil alle foto's tegelijk downloaden naar een harde schijf. Volgens google krijg ik als ik daarvoor opdracht geef een downloadlink als alles verwerkt is (zou uren tot enkele dagen kunnen duren) maar heb die niet ontvangen, reden: ruimtegebrek?

Mijn account zit echter zo vol dat ik ook al geruime tijd geen mails meer ontvang.

Ik kan wel één voor één foto's verwijderen maar dat is haast geen doen. Ik heb een secundair emailadres opgeven maar ook daar krijg ik geen downloadlink.

Iemand idee/tips hoe op te lossen?

Tijdelijk ruimte bijkopen zou kunnen maar om speciaal daarvoor een credit card aan te schaffen is ook zoiets...

Tips welkom.

Groet,
John

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Als je de app Google Galerij download dan kan je daarin apart op screenshots en videos filteren. Grote kans dat daar items zitten die je weg kan gooien. Ik heb zo ook ruim 2GB makkelijk kunnen oplossen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En daarna foto’s per 1000 selecteren en downloaden. Dat werkt wel direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:01
Of je neemt (voor een maand eventueel) een Google One abo tot 100Gb. Kost je €1,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dit kan eenvoudig met Google Takeout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:01
Volgens mij probeert TS dat juist, maar dat werkt blijkbaar niet als je account reeds te vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29

MsG

Forumzwerver

Klopt, als je Google opslag vol zit kan je ook geen mails meer ontvangen, die vallen namelijk immers ook binnen de opslag.

Als het goed is kan je een Google One account ook wel op andere manieren afsluiten, soms zelfs via je provider. Ik zou voor die 2 euro inderdaad even een maandje upgraden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

John1967 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:37:
Tijdelijk ruimte bijkopen zou kunnen maar om speciaal daarvoor een credit card aan te schaffen is ook zoiets...
;)

Al kan je misschien voor 1 maand andermans CC gebruiken. Als jullie elkaar goed kennen en vertrouwen.

Of inderdaad een duizendtal foto's downloaden & verwijderen. Dan kan je weer even voort.

offtopic:
Je gebruikt de dienst als eindgebruiker en niet als beheerder. Ik verplaats je vraag dus even van Serversoftware en clouddiensten naar de client-buren. En vul de topictitel wat aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06
John1967 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:37:
Goedemiddag,

Situatie; google account zit vol. In wil alle foto's tegelijk downloaden naar een harde schijf. Volgens google krijg ik als ik daarvoor opdracht geef een downloadlink als alles verwerkt is (zou uren tot enkele dagen kunnen duren) maar heb die niet ontvangen, reden: ruimtegebrek?

Mijn account zit echter zo vol dat ik ook al geruime tijd geen mails meer ontvang.

Ik kan wel één voor één foto's verwijderen maar dat is haast geen doen. Ik heb een secundair emailadres opgeven maar ook daar krijg ik geen downloadlink.

Iemand idee/tips hoe op te lossen?

Tips welkom.

Groet,
John
Prepaid credit card is ook een (makkelijke) optie daarvoor ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Houtenklaas schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Prepaid credit card is ook een (makkelijke) optie daarvoor ....
Dát ken ik niet; wat is dat en wordt dat hier (lees: bij Google foto's) geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06
Google even. Is een soort van cadeaukaart, in principe "ziet" de tegenpartij niet eens dat het een prepaid ding is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 12:58
Wat ik in in het verleden deed is jaar mappen maken, downloaden en verwijderen.
1) In zoekveld jaartal BV: 2015
2) Select all (Dit zijn dan alle foto's met dat jaartal als uploaddatum)
3) Voeg toe aan map 2015
4) Download map 2015
5) Open map 2015, verwijder alle foto's van Google Photos

Zo heb je weer wat extra ruimte en een begin van je offline archief.

Inmiddels maar het 2TB abbo genomen. Wel zo makkelijk

[ Voor 3% gewijzigd door mcsluis op 08-10-2024 10:29 ]

Pagina: 1