Oral-B iO7 defect. Accu? Lader? Other?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:23
Ik heb een uitdaging waar ik even voor wil spiegelen met ervaringsdeskundigen, alvorens ik onderdelen ga aanschaffen of de borstels vervang.

Wij hebben iets meer dan 2jaar geleden een Oral-B iO8 set met twee elektrische borstels en een enkele charger aangeschaft. Nu wil het dat net na de garantie toevallig beide borstels kuren gaan vertonen. Soms laden ze niet op, alhoewel het proces wel lijkt te starten. Als ze opladen dan denken de borstels wel dat ze 100% vol zijn, maar zijn ze na enkele poetsbeurten volledig leeg.

Ik heb wat zoekwerk verricht, maar vind geen soortgelijke verhalen, dus sta nu voor de keuze om de accu's, het laadstation of de volledige borstels te vervangen. Het zijn geen goedkope apparaatjes, dus het overwegen waard om te repareren.

- Voor mijn gevoel is het laadstation een kwestie van het werkt of het werkt niet, ik hoop echter dat er hier soortgelijke ervaringen zijn met laadstations die half oplaadden en dus gewoon defect waren.
- Het klinkt als een gevalletje defecte accu's, maar ik vind het wel erg toevallig dat ze beide op hetzelfde moment kuren vertonen, terwijl een van de apparaatjes toch wel 30% meer is gebruikt.

Ik hoor graag of er iemand ervaring heeft met het repareren/vervangen van onderdelen en of dit de moeite waard was. Ik zie bv redelijke guides op iFixit en ben niet bang om wat open te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou zelf eerst even terug naar de leverancier voor non-conformiteit, want je mag ervan uitgaan dat zo'n tandenborstel wel een paar jaar meegaat. Inderdaad, zeker voor die prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 06-10-2024 11:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik zou inderdaad ook denken aan een slechte accu, deze is bij de iO serie relatief makkelijk zelf te vervangen en kost online een paar euro. Heb je toevallig ook de travelcase waarin je de borstels magnetisch kunt opladen en gebeurt er dan hetzelfde tijdens het laadproces? Ik zou inderdaad ook verwachten dat de normale oplader het wel of helemaal niet doet.

Toevallig heb ik mijn iO 9 een paar weken geleden kapot laten vallen, omdat ik zelf na het openmaken van de borstel niet zag wat er kapot was en Braun geen reserveonderdelen levert heb ik mijn borstel via Borstelbeer.nl laten repareren. Uiteindelijk bleek er een onderdeel van de motor afgebroken te zijn en is deze vervangen door een exemplaar uit een andere kapotte borstel, mijn borstel doet het weer als vanouds nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 05-05 22:50
Ah ja dit had ik ook en toen ook wezen googelen. Schijnt dat er iets mis was met de sensor niet de accu en dat het een veelvoorkomend probleem was. Toen maar de nieuwste iO gekocht repareren is zo 1950.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:04
Nu wil het dat net na de garantie
Wie zegt dat de garantie verlopen is, al contact gehad met de verkoper?
Indien Nederland, is er geen vaste garantie termijn, je hebt recht op een deugdelijk product.
beide borstels kuren gaan vertonen
Zijn de klachten identiek, en op het zelfde moment begonnen? Dan is de kans dat het de lader is groter.

PS: Titel zegt iO7, je post iO8

[ Voor 6% gewijzigd door Christoxz op 07-10-2024 12:24 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord