Som.als toepassen op meerdere tabbladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVliegen
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
ik gebruik 12 tabbladen. 1 per maand. Op ieder tabblad heb ik ingedeeld per week (week 1, 2, 3 enz.) waar k per dag het aantal gewerkte uren vermeld.
Ik wil nu op een afzonderlijk tabblad een optelling maken van de gewerkte uren per week (som.als)

Wie kan me helpen

Beste antwoord (via JanVliegen op 08-10-2024 02:01)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 18:13

Just_I

What did you just say?

Is het een idee om de data allemaal op 1 tabblad te zetten, niet verdeeld in tabbladen per maand? Vervolgens kan je hiervan een draaitabel maken waarbij je kan filteren op week, maand etc.

Wat is het voordeel om dit op te delen in tabbladen per maand? Op week niveau zal je ook data nodig hebben van meerdere tabbladen bij sommige weken.

Door 1 data tabblad te hebben en 1 draaitabel tabblad krijg je het overzicht wat je wil en kan je makkelijk je overzicht krijgen hoe jij het wil.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zou je probleem opdelen in meerdere formules. Bijvoorbeeld 12 kolommen om de juiste waarden uit de tabbladen te halen.
Uiteindelijk tel je dit dan in de 13e kolom op.

Stel dat je echt wil, kun je alsnog alles in 1 kolom stoppen. Ik zou het echter niet aanraden.
Dan kun je beter straks de tussenkolommen onzichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Je zou met de VSTACK functie de gegevens.van je 12 tabbladen kunnen combineren naar 1 tabblad.

Vervolgens hoef niet in je SOM.ALS rekening te houden met meerdere tabbladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Je hebt bij openen van je vraag wat tekst verwijderd, de '...'. Kan je alsnog wat meer info geven over waar je zelf aan denkt, waar je vastloopt? Iets als https://gathering.tweaker...yword=meerdere+tabbladen+ en de varianten ervan op Google.

Al vermoed ik dat je er al uit komt met bovenstaande.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
@Jan,
Je wil op een totaalblad een overzicht van de weektotalen, dat wil zeggen: 52 totalen van de 1e week, 52 totalen van de 2e week, enz. Dat kan bv. als volgt:
Je zorgt ervoor dat in elk blad elke week op dezelfde plaats staat, bv. in Blad1 zou je week 1 kunnen plaatsen zoals in onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7C30SPAy3y9xoOKNO-f3HwXzjQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/IUoZhJADhXX7b0A9XbDWPzbH.gif?f=user_large
Als de bladen de namen Blad1, Blad2, enz. hebben, kun je dan op het totaalblad deze formule gebruiken:
code:
1
=SOM(INDIRECT("Blad"&RIJ(A1)&"!C2:C8"))

Die formule geeft het totaal van de 1e week in Blad1
Als je de formule naar beneden kopieert, krijg je de totalen van de 1e week in Blad2 (=1e week van maand 2), van de 1e week in Blad3 (=1e week van maand 3), enz.
Voor andere weken pas je in de formule het bereik C2:C8 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVliegen
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Bedankt voor de reacties.Iis er iemand die het programma eens wil bekijken zodat jullie zien wat de bedoeling is?

Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

JanVliegen schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:06:
Bedankt voor de reacties.Iis er iemand die het programma eens wil bekijken zodat jullie zien wat de bedoeling is?

Jan
O.a. vanwege malware zou ik niet snel een document van een “willekeurig” iemand openen. Maar hoe dan ook: kon je niets met de gegeven tips, waar loop je precies vast met welke formules?

Probeer de genoemde opties even. Zo nodig eerst los van je concrete vraag om de logica te leren begrijpen.

Als je daarna je gemaakte formules & gedachten geeft kunnen we meedenken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bedenk ook goed waarom je 12 tabbladen hebt.
De weken zijn niet netjes afgekapt per maand, dus krijg je rare dingen als je straks toch weekoverzichten moet maken.

Voor Excel zijn genoeg cursussen te vinden. Ik zou eens kijken naar een cursus basiskennis Excel. Dan heb je tenminste een goede basis.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 18:13

Just_I

What did you just say?

Is het een idee om de data allemaal op 1 tabblad te zetten, niet verdeeld in tabbladen per maand? Vervolgens kan je hiervan een draaitabel maken waarbij je kan filteren op week, maand etc.

Wat is het voordeel om dit op te delen in tabbladen per maand? Op week niveau zal je ook data nodig hebben van meerdere tabbladen bij sommige weken.

Door 1 data tabblad te hebben en 1 draaitabel tabblad krijg je het overzicht wat je wil en kan je makkelijk je overzicht krijgen hoe jij het wil.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
JanVliegen schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:06:
Is er iemand die het programma eens wil bekijken zodat jullie zien wat de bedoeling is?
Je kunt een bestand voor anderen beschikbaar maken via OneDrive, Google Drive, een andere clouddienst, of door bv. een link aan te maken via WeTransfer.
Pagina: 1