Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinaPina
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-10-2024

DeLonghi volautomaat, Ecam 23.420.SB - 26 maanden oud (dus net over de garantie, hiephop) valt uit/start op, ongevraagd. En we worden er gek van :)

Instellingen: 2u ingeschakeld blijven na een kop koffie.
Dat doet hij dus niet meer. En het wordt steeds erger: vandaag stond hij uitgeschakeld, hij startte vanzelf op, en viel ook meteen weer uit, meermaals. Lees: makkelijk een keer of 10. Hels lawaai haha.

Hij spoelt tijdens dat hele gedoe niet, pas wanneer hij effectief spoelt komt hij er weer door en als ik dan geluk heb en snel genoeg ben, kan ik een kop koffie krijgen. Moet ik wel snel zijn en de kop er meteen van onder grissen, want als ik pech heb schakelt hij vrijwel meteen uit en krijg ik de spoeling ook in mijn kop.

Al dat spoelen vreet natuurlijk ook water. Geen ramp, wel irritant, en niet de bedoeling.

We zitten aan een 9000-tal koppen koffie, veel te vroeg imo om al zo te falen. Onze vorige (dezelfde) hield het +33.000 koppen koffie vol.

We ontkalken op tijd en stond. Er zit ook een filter in die om de zoveel tijd vervangen wordt.
We hebben ondertussen
- ontkalkt
- een deepclean gegeven, met Youtube instructies erbij
- we hebben de aan/uit knop achteraan meermaals uitgeschakeld
- we hebben de stekker uitgetrokken en een tijdje uitgelaten
- we hebben de instelling naar 1 uur veranderd

Het enige wat ik verder nog kan bedenken: volgens mij zag je op onze vorige altijd het uur. Bij deze hebben we soms een zwart scherm. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed, maar als ik het me goed herinner was dit bij onze vorige dus niet.

We zitten ondertussen zo'n beetje met de handen in het haar, dus alle tips zijn zeer welkom!

[ Voor 2% gewijzigd door VinaPina op 06-10-2024 01:01 . Reden: video toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je met gemiddeld 11,5 koppen per dag wel al het leven uit deze €400 volautomaat hebt getrokken. Om het in perspectief te zetten zou je met DE Rood van 14€/kg en 12gr/kop zo'n €1.512 aan koffiebonen door je automaat getrokken hebben. Per kopje maakt dat 16,8 ct aan koffie en 4,4 ct aan afschrijving.
Voor dit segment volautomaat heb je met 9.000 koppen het leven er wel uitgeperst. Ik vind die 33.000 koppen uit dezelfde vorige machine bijna ongeloofwaardig veel.

Dat gezegd hebbende geeft je beschrijving bij mij gevoel af van elektra (althans voor het power cycle deel). Eventueel al gekeken hoe de printplaat en kabeltjes lopen in de machine? Of de aan/uit knop die niet goed zit/hapert?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinaPina
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 25-10-2024
Ja we zijn wel koffieleuten haha. We hebben de regel "na 21u geen koffie meer" ingesteld om het niet nog erger te maken, en voor in de tuin (ver van de keuken) heb ik een Senseo in het washok gezet.

We hebben onze vorige 2dehands gekregen van vrienden, en die had al wat kopjes op de teller. Wij hebben hem zéker nog 5 jaar gehad voor hij begon te sputteren en prut in de kopjes spuugde. Vandaar dat we vrolijk dezelfde kochten toen die het uiteindelijk begaf.

We hebben regelmatig uit nieuwsgierig het aantal kopjes (altijd extra groot, oeps) nagekeken, dus volgens mij klopt de teller wel :)

Het probleem kan idd elektronisch zijn. We hebben zelf al gekeken, open gevezen, en wij zien niets raars - maar we zijn natuurlijk geen professionals.

We overwegen nu een technieker van DeLonghi aan huis te laten komen. Dure grap, maarja, een nieuwe is nog duurder.

De aan/uit knop zit op het eerste zicht wel goed (ik bedoel de knop achteraan), want als we klaar zijn met koffie moeten we die nu steeds op uit zetten om te voorkomen dat hij doet wat hij op het filmpje doet. En uit is dan echt uit :)

Oh, edit - we gebruiken idd alleen DE bonen. Verschillende sterktes, en dan mengen we die zelf. Kost stukken van mensen haha, maar 't is zooo lekker! :+

[ Voor 6% gewijzigd door VinaPina op 11-10-2024 20:48 . Reden: Toevoeging info ]