DeLonghi volautomaat, Ecam 23.420.SB - 26 maanden oud (dus net over de garantie, hiephop) valt uit/start op, ongevraagd. En we worden er gek van
Instellingen: 2u ingeschakeld blijven na een kop koffie.
Dat doet hij dus niet meer. En het wordt steeds erger: vandaag stond hij uitgeschakeld, hij startte vanzelf op, en viel ook meteen weer uit, meermaals. Lees: makkelijk een keer of 10. Hels lawaai haha.
Hij spoelt tijdens dat hele gedoe niet, pas wanneer hij effectief spoelt komt hij er weer door en als ik dan geluk heb en snel genoeg ben, kan ik een kop koffie krijgen. Moet ik wel snel zijn en de kop er meteen van onder grissen, want als ik pech heb schakelt hij vrijwel meteen uit en krijg ik de spoeling ook in mijn kop.
Al dat spoelen vreet natuurlijk ook water. Geen ramp, wel irritant, en niet de bedoeling.
We zitten aan een 9000-tal koppen koffie, veel te vroeg imo om al zo te falen. Onze vorige (dezelfde) hield het +33.000 koppen koffie vol.
We ontkalken op tijd en stond. Er zit ook een filter in die om de zoveel tijd vervangen wordt.
We hebben ondertussen
- ontkalkt
- een deepclean gegeven, met Youtube instructies erbij
- we hebben de aan/uit knop achteraan meermaals uitgeschakeld
- we hebben de stekker uitgetrokken en een tijdje uitgelaten
- we hebben de instelling naar 1 uur veranderd
Het enige wat ik verder nog kan bedenken: volgens mij zag je op onze vorige altijd het uur. Bij deze hebben we soms een zwart scherm. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed, maar als ik het me goed herinner was dit bij onze vorige dus niet.
We zitten ondertussen zo'n beetje met de handen in het haar, dus alle tips zijn zeer welkom!
[ Voor 2% gewijzigd door VinaPina op 06-10-2024 01:01 . Reden: video toegevoegd ]