Wie luistert ons af?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dit is een onderwerp wat wel vaker langskomt denk ik, maar meestal komt dit neer op toeval. Maar dit KAN geen toeval meer zijn. Vooral omdat wij behoorlijk bezig zijn met onze (digitale) privacy.

Ik zit met mn vriendin TV te kijken op de Apple TV. Daar is Casa di Beau bezig (live) met als gast Fajah Lourens. Mijn vriendin zegt: “die fajah is al oma he?”. Ik verbaast: “ow echt, hoe oud is die dan?”.

Waarop mn vriendin bij het enkel intypen in safari “leefti” de leeftijd van Fajah Lourens naar voren kwam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WZ90hpce-39frJ-XfCWhxRSv3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykl3shRYdIifEMCBYmcxYyTf.jpg?f=fotoalbum_large

Na een beetje uitzoeken is deze suggestie afkomstig uit de instelling “Safari-suggesties”. Maar waar haalt deze instelling de dataset vandaan?

We hebben (voor zover ik weet) geen actieve microfoons in huis (blijkbaar wel dus, maargoed).

Zou er dan een link gelegd worden vanaf de apple tv > kijken IPTV > zender RTL4 > TvGids > Casa di Beau > faja lourens te gast > die willen vast weten hoe oud zij is? Is wel heel ver gezocht toch?

Herkent iemand dit? Weet iemand raad, ik voel me ineens heel onprettig

Beste antwoord (via g1n0 op 06-10-2024 18:42)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:07
Zou dit er iets mee te maken hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEGT7ZW9uk7y-gzxM5vGFV7JLgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PR8rT52jEz4UPLoYgKY7a967.png?f=fotoalbum_large

Ik heb overigens hetzelfde zoekresultaat, maar ik had dit topic bezocht.

Alle reacties

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als het helpt; ik kijk nooit televisie en als ik hetzelfde zoek als jij krijg ik hetzelfde resultaat. Blijkbaar gewoon meer mensen die zich hetzelfde afvragen op dat moment waardoor die zoekopdracht trending is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXd74A0a9wnBKyONtat5uSlWbo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBYPJcefd7vDfhmhj68GIxh2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door real-doc op 05-10-2024 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
real-doc schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:59:
Als het helpt; ik kijk nooit televisie en als ik hetzelfde zoek als jij krijg ik hetzelfde resultaat. Blijkbaar gewoon meer mensen die zich hetzelfde afvragen op dat moment waardoor die zoekopdracht trending is.
[Afbeelding]
Helpt absoluut haha. Ik kreeg zelf het resultaat niet op mijn telefoon.

Zou heel nederland dan willen weten hoe oud zij is? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Laatst online: 21:24
Hier weer andere resultaten.
Ze zeggen dat we niet worden afgeluisterd, ik geloof er alleen niets van :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is gewoon de bubbel waar je in zit. Google weet door het verleden het gedrag, vervolgens met een zoekopdracht kan het dan maar zo zijn, wanneer het weet dat je naar iets kijkt, of daar wellicht een bepaald onderwerp in kan zitten wat je mogelijkerwijs daadwerkelijk zoekt. Daarom heeft iedereen een eigen bubbel. :)

Wanneer ik ga zoeken bij google naar 'leefti', dan krijg ik overigens andere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:59
Met DuckDuckGo in Firefox wordt de zoekopdracht pas aangevuld tot "leeftijd fajah lourens" als ik "leeftijd faja" heb ingetypt.
Dat auto-aanvullen kan ik ook uitschakelen, voor het geval ik ook paranoïde word ;)

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:15:
Dat is gewoon de bubbel waar je in zit. Google weet door het verleden het gedrag, vervolgens met een zoekopdracht kan het dan maar zo zijn, wanneer het weet dat je naar iets kijkt, of daar wellicht een bepaald onderwerp in kan zitten wat je mogelijkerwijs daadwerkelijk zoekt. Daarom heeft iedereen een eigen bubbel. :)

Wanneer ik ga zoeken bij google naar 'leefti', dan krijg ik overigens andere resultaten.
Ja, ik wil dus niet ontkennen dat Google iets van me weet enzo, maar dit programma kijken we dus nooit (zaten een beetje te zappen) en kijken uberhaupt vrijwel nooit TV. Best een long shot dus eigenlijk.

Daarnaast vind ik het ook bizonder dat Google de bron voor “safari suggesties” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:29:

Dat auto-aanvullen kan ik ook uitschakelen, voor het geval ik ook paranoïde word ;)
Staat bij mij ook uit met dezelfde reden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

g1n0 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:32:
[...]

Ja, ik wil dus niet ontkennen dat Google iets van me weet enzo, maar dit programma kijken we dus nooit (zaten een beetje te zappen) en kijken uberhaupt vrijwel nooit TV. Best een long shot dus eigenlijk.

Daarnaast vind ik het ook bizonder dat Google de bron voor “safari suggesties” is.
Het gaat soms best wel rap hoor. Zo heb ik ook wel eens ergens op gezocht, of geroepen voor een bepaald product te scoren. En niet veel daarna, opeens allerlei reclames ervoor her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
real-doc schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:59:
[Afbeelding]
Hier ook. En de hele avond is die naam hier niet gevallen en is de TV niet aan geweest.

De enige plek waar ik die naam heb vernomen is in dit topic waarop ik op een ander device heb gekeken wat Google teruggeeft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wat dit vooral bewijst, is dat onze profielen bij Google angstaanjagend goede voorspellers van ons gedrag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:46

Blokker_1999

Full steam ahead

CH4OS schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:54:
[...]

Het gaat soms best wel rap hoor. Zo heb ik ook wel eens ergens op gezocht, of geroepen voor een bepaald product te scoren. En niet veel daarna, opeens allerlei reclames ervoor her en der.
Wat dit vooral aantoont is dat Google je zoekopdrachten en de tracking gebruikt om reclame te tonen van dingen waarin jij geinteresseerd bent. Iets wat ik zelf altijd vreemd gevonden heb. Je hebt namelijk al expliciet interesse getoont in een product, je weet dat het bestaat en hebt mogelijks al onderzoek gedaan. Me zo blijven spammen heeft dan vaak net het omgekeerde effect.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-05 17:47

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

g1n0 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:56:
Mijn vriendin zegt: “die fajah is al oma he?”. Ik verbaast: “ow echt, hoe oud is die dan?”.
Hoe bedoel je 'zappen', kun je een vorm van Live/lineaire-TV kijken via AppleTV? Als d'r meerdere mensen tegelijk dit programma keken en dezelfde vraag hadden, kan het natuurlijk een trending zoekopdracht zijn. Zeker gezien @real-doc hetzelfde aanbeveelt krijgt,

Waar heeft zij de informatie vandaan dat 'fajah' oma is dan?
Volgt ze haar op Instagram o.i.d?

Maar ja, je kijkt via een AppleTV (van Apple) en start daarna een zoekopdracht in Safari (van Apple).
En je telefoon heeft natuurlijk ook een microfoon die constant luistert naar 'Hè Siri'?

[ Voor 24% gewijzigd door Accretion op 06-10-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SlaadjeBla schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:00:
Wat dit vooral bewijst, is dat onze profielen bij Google angstaanjagend goede voorspellers van ons gedrag zijn.
Het gaat hier om Apple/Safari/Siri
Een heel ander bedrijf dan Google.

Wat dit vooral bewijst is dat Google niet de enige is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Accretion schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Het gaat hier om Apple/Safari/Siri
Een heel ander bedrijf dan Google.

Wat dit vooral bewijst is dat Google niet de enige is :)
De zoekopdracht is bij Google, niet bij ook maar îets van Apple, omdat zij een dergelijke dienst niet eens hebben en zij ook gewoon direct met Google praten bij een zoekopdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

CH4OS schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

De zoekopdracht is bij Google, niet bij ook maar îets van Apple, omdat zij een dergelijke dienst niet eens hebben en zij ook gewoon direct met Google praten bij een zoekopdracht.
TS geeft aan dat het om "Safari suggesties gaat'.
Na een beetje uitzoeken is deze suggestie afkomstig uit de instelling “Safari-suggesties”. Maar waar haalt deze instelling de dataset vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
g1n0 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:56:
We hebben (voor zover ik weet) geen actieve microfoons in huis
Die heb je vrijwel zeker wel als je een mobiele telefoon, tablet, laptop, etc. hebt.
Maar het zou me verbazen als dat hier een directe rol speelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Accretion schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

[...]
En Google is het antwoord op de vervolgvraag die je ook citeert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Accretion schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Hoe bedoel je 'zappen', kun je een vorm van Live/lineaire-TV kijken via AppleTV? Als d'r meerdere mensen tegelijk dit programma keken en dezelfde vraag hadden, kan het natuurlijk een trending zoekopdracht zijn. Zeker gezien @real-doc hetzelfde aanbeveelt krijgt,

Waar heeft zij de informatie vandaan dat 'fajah' oma is dan?
Volgt ze haar op Instagram o.i.d?

Maar ja, je kijkt via een AppleTV (van Apple) en start daarna een zoekopdracht in Safari (van Apple).
En je telefoon heeft natuurlijk ook een microfoon die constant luistert naar 'Hè Siri'?
Zappen als inderdaad ouderwetse lineaire TV :)

Ik weet niet hoe zijn aan de informatie komt, ze is wel wat actiever als lezer op social media, dat is voor haar een grote bron van informatie denk ik.

Dat constant luisteren naar He Siri is eigenlijk wel bijzonder, aangezien je dan zou verwachten dat het oranje bolletje (indicatie van actieve mic) altijd actief zou zijn. (Waar ik dus echt vaak op let)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:00:
Hoezo? Ik krijg die suggestie ook terwijl ik helemaal niet geïnteresseerd ben in die dame en haar ook niet heb genoemd of gezien.

Het lijkt mij meer dat zij gewoon kijken wat op dat moment een populaire zoekvraag is en die dan ook presenteert aan mensen in die regio. Niet echt angstaanjagend wat mij betreft, eerder dommig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Accretion schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

[...]
Ja, het is echter bijzonder hoe weinig informatie er over deze instelling te vinden is. Maar mijn verwachting is ook dat Safari Google raadpleegd voor de suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:31
Bedrijven weten ook wat er op dit moment bezig is op tv kwa afleveringen en live shows enzovoort. Hierdoor wordt het algoritme ook bepaald.

Ik noem maar even een voorbeeld.

Een acteur is in het nieuws.
Dan zal je merken dat search engines al snel een link leggen naar deze acteur omdat hij in het nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:01
Ik blijf dit toch ook wel een confronterend dingetje vinden elke keer hoor. Ik sprak met de schilders over wat voor steiger ze gaan gebruiken voor de dakkapel en krijg prompt reclames van verhuurbedrijven. Ik had het over een zonvakantie tijdens de kerst en krijg matchende reclames van reisaanbieders. Die reclames verschijnen vervolgens ook gewoon op de desktop in toepassingen waar je ingelogd bent met accounts.

Ondanks dat ik op mijn devices (tablet, telefoon) privacy zo strikt mogelijk instel, geen google assistent gebruik en ook de microfoon in de Ziggo afstandbediening heb afgeplakt...

Je ontkomt er denk ik gewoon niet aan als je niet in een hutje op de heide wil wonen, maar elke keer dat zoiets, net als die aangevulde zoekopdracht gebeurt, voel je je toch een soort van bekeken/bespioneerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:07:
[...]
Niet echt angstaanjagend wat mij betreft, eerder dommig.
Thanks :) maar heb na jouw bevestiging van hetzelfde zoekresultaat gelukkig lekker rustig kunnen slapen hoor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +12 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 08:07
Zou dit er iets mee te maken hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEGT7ZW9uk7y-gzxM5vGFV7JLgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PR8rT52jEz4UPLoYgKY7a967.png?f=fotoalbum_large

Ik heb overigens hetzelfde zoekresultaat, maar ik had dit topic bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:31
Maar alles heeft blijkbaar te maken met de voorwaardes van een app. Als deze in de voorwaarden zeggen dat ze je microfoon mogen gebruiken en deze informatie mogen doorspelen naar 3de is het legaal om je af te luisteren. En laat die 3de nou net Google zijn of iemand anders. En ik denk dat dit een van de zovele voorbeelden zijn.

Enige oplossing is hutje op de hei. En daar ben je zelfs niet veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05
GabberPiet schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:19:
Ik blijf dit toch ook wel een confronterend dingetje vinden elke keer hoor. Ik sprak met de schilders over wat voor steiger ze gaan gebruiken voor de dakkapel en krijg prompt reclames van verhuurbedrijven. Ik had het over een zonvakantie tijdens de kerst en krijg matchende reclames van reisaanbieders. Die reclames verschijnen vervolgens ook gewoon op de desktop in toepassingen waar je ingelogd bent met accounts.

Ondanks dat ik op mijn devices (tablet, telefoon) privacy zo strikt mogelijk instel, geen google assistent gebruik en ook de microfoon in de Ziggo afstandbediening heb afgeplakt...

Je ontkomt er denk ik gewoon niet aan als je niet in een hutje op de heide wil wonen, maar elke keer dat zoiets, net als die aangevulde zoekopdracht gebeurt, voel je je toch een soort van bekeken/bespioneerd.
Ik vindt dit wel typisch, ik heb mijn appartement vol staan met Google stuf, diverse speakers waarvan een aantal met de microfoon gewoon aan en diverse camera's in huis en buiten, en ik draag een smartwatch.
Op mijn telefoon heb ik de functie aanstaan dat ie laat zien welk (muziek) nummer er op dat moment hoorbaar is, hij herkend of hoort niet altijd net juiste nummer maar het werkt best goed.
Ik plak geen camera's af geen microfoons en geen tv's etc.
Maar ik merk en zie nooit iets terug waarover er in en rondom het huis over gesproken wordt.
Alleen wat ik zelf opzoek in de browser.

Alleen de paranoïde personen die van alles doen om zich af te schermen maken mee dat er dingen verschijnen waarover gesproken wordt.
Ik blijf dit frappant vinden :o

Ik zeg niet dat het niet zo is maar het is wel apart dat juist die mensen die bang zijn voor afluisteren meestal ervaren dat ze ook afgeluisterd worden terwijl ik dit niet zo ervaar, terwijl ik juist gebruik maak van veel opties en juist dan dus iets zo moeten kunnen merken hiervan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 04:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzhyNeORvDTqD_VT77SV_2m9OyRGV8Jqa1Ci3uBgX5_ESHVNSvFYgcnM8&s=10

Ja volgens mij heb je inderdaad per app niveau en op Android nog ergens Google account / privacy settings ofzo. Geen Apple hier in huis dus geen idee hoe dat werkt.

Als je een smarttv of speaker hebt kan het ook nog zijn dat die luistert en synct met je account.

Hardwarematig uitschakelen heeft de voorkeur maar is in een laptop makkelijker dan een telefoon. Zeker als je nog garantie wil houden :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Confirmation bias.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04

AlphaRomeo

FP PowerMod
En niet te vergeten frequency illusion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 17:32
De laatste reacties in dit topic doen mij denken aan dit artikel op Neowin:

"Microsoft, Google, Facebook, Amazon partner admits your phone could listen to everything"

https://www.neowin.net/ne...uld-listen-to-everything/

Dus zo raar is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Facebook heeft een patent op het afluisteren van mensen en gebruiken van de data daaruit, maar zegt zelf niet af te luisteren. Specifiek bij Facebook heb ik het wel eens kunnen reproduceren; ergens over praten in de auto, en daarna advertenties krijgen over dat onderwerp.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Apple + Safari dit gaat doen, dat zou een enorm gezeik opleveren voor een bedrijf dat zich in de markt zet als privacyvriendelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Voordat we hier helemaal off-topic gaan:

Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat heel Nederland verbaast was dat Fajah Lourens al oma was en daarom de leeftijd opzicht (gezien de Google Trend), en mijn vriendin daarom bijzonder snel dat resultaat kreeg.

Misschien ben ik zelf wel iets te snel getriggerd door dit soort dingen. Maar vertrouwen van de BigTech zit niet echt in me :)

Dank allen voor jullie inzichten/eigen ondersteunende onderzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
g1n0 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:18:
Maar vertrouwen van de BigTech zit niet echt in me :)
Hoe kan dat? Het zijn een soort filantropische instellingen die allemaal gratis diensten aanbieden. Niets om ons zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-05 16:52
GabberPiet schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:19:

Klopt, hier ook. Had het met een collega over een BMW. Plots overal BMW ads.
Laatst ook over vakantie zitten praten, en hoppa steeds reisaanbieders. Meestal na een paar dagen worden ze weer 'neutraal'.
Je ontkomt er niet aan, Google luistert gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:59
Zo min mogelijk Google producten gebruiken.
Ik heb er met mijn iPhone en iPad geen last van. Het scheelt misschien ook dat ik browsen vnl. op de PC doe en dan DuckDuckGo gebruik om te zoeken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05
JukeboxBill schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:44:
Ik heb er met mijn iPhone en iPad geen last van. Het scheelt misschien ook dat ik browsen vnl. op de PC doe en dan DuckDuckGo gebruik om te zoeken.
Het mooie in dit alles is dat ik dus alles van Google heb en er geen last van heb terwijl @g1n0 Apple gebruikt en er wel last van heeft.

Wel eens dat Apple het op diverse manieren meer dicht heeft zitten en er juist minder tot geen last van zou moeten hebben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
En het had er niks mee te maken.. zie de grafiek die eerder gepost is. Dit is gewoon een "Het is populair op dit moment".

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hehe, ik deed precies dezelfde google zoekactie toen dat stukje voorbij kwam dat ze al oma was ;) Is in dit geval geen afluisteren dus denk ik, zoals al door anderen uitgelegd.

Toch heb ik af en toe wel van die situaties dat je iets bespreekt en dat het toch op afluisteren lijkt. Tijd geleden hadden we het er met een paar collega's over hoe het toch zou zijn met die ene oud-collega die er al 10+ jaar niet meer werkt. En pardoes bij het openen van Linkedin komt op de startpagina die oud-collega prominent in beeld bij 'mensen die je misschien kent'....
En ik heb zulk soort dingen toch vaker. Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er op je telefoon dingen worden afgeluisterd voor deze doeleinden. Want als dat uitkomt kan Google wel opdoeken natuurlijk (en in dit geval Linkedin).

Al is alles vaak misschien ook wel weer goed uit te leggen. In het geval van die oud-collega, wellicht was die net van baan geswitcht en hadden veel va mijn connecties hem een like oid gegeven, waardoor die in mijn lijstje van mogelijk interessante personen terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 09:56

BaRF

bijna kerst

Heb je ook gelezen dat het blijkbaar om een "safari suggestie" gaat?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1