Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itzwillybe
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-05 21:09
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met het instellen van een Honeywell V4043H zoneklep met een Nest-thermostaat die is aangesloten op een Vaillant ecoTEC Plus ketel. Ik wil ervoor zorgen dat ik de juiste bedrading en aansluitingen heb, zodat alles goed werkt.

Hier is mijn huidige opstelling:

Nest Heat Link:

- Terminals 2 en 3 zijn verbonden met de RT-ingangen op de Vaillant ketel om aan te geven wanneer de verwarming moet inschakelen.
- Ik ben van plan om de bruine draad van de Honeywell zoneklep aan te sluiten op terminal 3 van de Nest Heat Link.
Honeywell V4043H Zoneklep:

De grijze draad wordt aangesloten op L (levensdraad) op de Nest Heat Link.
De blauwe draad wordt aangesloten op N (neutraal) op de Nest Heat Link.
Mijn vragen:

- Is het correct om de bruine draad van de zoneklep op terminal 3 van de Nest Heat Link aan te sluiten, gezien het feit dat terminals 2 en 3 al zijn verbonden met de RT-ingangen van de ketel?
- Zal de bruine draad het benodigde 24V-signaal ontvangen om de zoneklep te openen wanneer er een verwarmingsverzoek van de Nest-thermostaat komt?
- Is er nog iets anders waar ik op moet letten tijdens deze installatie om ervoor te zorgen dat alles soepel werkt?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten,
Yanni Boterberg

[ Voor 45% gewijzigd door itzwillybe op 05-10-2024 22:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Aangezien dit een Nederlands forum is word je waarschijnlijk veel sneller geholpen als je zelf ook een Nederlands topic maakt.

De juiste aansluitvolgorde zou in de handleiding van je Nest Heat Link moeten staan, daar staat als het goed is niet (alleen) de kleuren vermeld maar ook wat er aan de andere kant van de draad zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itzwillybe
sorry ik wist niet dat dit een nederlandse forum is. ik heb gekenen naar die handleiding maar helaas kan ik er niet aan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itzwillybe
ik werk namelijk nu azo Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2ulnHbgEsCt7ImvcP0JQZX18IM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RUxenTU1tI6sruNeX4ZLw2Tg.png?f=user_large maar er is niks van hoe ik een zone klep moet aansluiten ook op de rt