Advies bij bezorging open doos met hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:51

kaanmijo

Picobello B.V.

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of dit het correcte subforum is, maar voel vrij ‘m te verplaatsen.

Vorige week zaterdag heb ik bij een webshop die hier in de PW staat wat nieuwe hardware besteld. Het gaat om een uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray, uitvoering: ASRock B650M-HDV/M.2 en een uitvoering: Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2. De verwachte levertijd was op dat moment 2-3 werkdagen. Aangezien mijn PC nu nog een 1070 bevat is dit voor mij nogal een upgrade en was de hype groot *O*.

Enthousiast als ik was kreeg ik op woensdag de track & trace via DPD binnen. De bezorging zou donderdag plaats gaan vinden. Donderdagochtend een mail ‘vandaag komen we eraan’. Diezelfde donderdag een e-mail met het bericht dat ik niet thuis was. Knap, aangezien ik thuiswerk, maar dit gebeurd wel vaker. Levering zou nu vrijdag plaats gaan vinden.

Vrijdag kwam inderdaad de doos met spul binnen. Tot mijn verbazing leek het echter wel of er een auto over de doos heengereden was. De doos was kapotgescheurd en zat vast met stukjes plakband (??):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT3d31mFGltITamHYuYYxieG71Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYWNwVRof7yzbRvVRlMEZNZV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DduJBEEfzGHqAEDUeGvyEFbSfY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIbE9LYPPP3c5i9kM5WJk4lC.jpg?f=fotoalbum_tile

Gelijk de doos maar opengemaakt om te checken of alles er nog wel in zat. Tot mij verbazing bleek echter de seal die uit de fabriek op de GPU dozen geplakt wordt om ze dicht te houden weg te zijn. Oftewel: deze doos is al open geweest. Voor zover ik kan zien zit de goede GPU er nog wél in, maar of ‘ie ook werkt weet ik het niet. Wat opvallend is, is dat de GPU nog wel in een gesealde zak zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XkZq7_x03nf-bdSm5fHe9NLDI4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgxCCmUTTrSgckySbU9NIJoN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9tOLv9CiOSfBgZGK13QF4YL8Dg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUEFAP7XwGihoi9NPQXSEpLj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkRv-xCfFUDPbAqV11r7y-fO3bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqdLfkOiITuH0V17StkgUQ8f.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna de CPU gechecked. Deze zat in een bruin doosje met piepschuim, die dicht zat geplakt met normaal plakband. Aangezien dit om een ‘tray’ versie gaat, schijnt dit normaal te zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Het mobo ziet er goed uit, die doos is gewoon prima in orde, maar zat ook niet dichtgeplakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNhAQRP5wSDrxDlMvWpt9Ai7tVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4J67qvS9UCkuIQBTKguuqNc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBrvW0howbG3Mt4CkMnjxvxFRpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFj8ALYtvrj8tnNzxRTPJOoh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWtMgKk0Q_yNL2yXusOtoTpqCXc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxXOY2wwvF9QcySlHOV1kUTu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCZXArJ429FadauA5rrPnlOoJcs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3nF3Csc9d3qOSKTCanGqSj0.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles wat ik besteld heb zit dus, zoals je kunt lezen, wel in de doos. Ik heb uiteraard contact opgenomen met de webshop. Moest foto’s opsturen van alle verpakkingen en producten en ze zouden bij me terugkomen. Uiteraard is dat nog niet gebeurd, want het is weekend, dus op reactie zit ik nog te wachten. Nu zijn de mensen om mij heen verdeeld in 3 kampen:

1. Stop het gewoon in je PC en ga lekker gamen
2. Wacht af wat de winkel zegt en beslis daarna wat je ermee doet
3. Stuur alles meteen terug

Ik zit zelf in alle 3 de kampen. Ik heb níeuwe producten besteld, heb daar voor betaald en verwacht niet open dozen te krijgen. Daar tegenover staat dat ik wel enorm hyped ben om te gaan bouwen :+. Wat me wél onderhuids een beetje dwars zit, is dat ik niet weet of dit wel ‘goede’ hardware is. Hoewel het een beetje ‘wappie’ klinkt is die doos is een dag te laat geleverd en alle dozen die erin zitten zijn ofwel door iemand anders geopend geweest of zijn nooit gesloten geweest. Ik heb geen idee of iemand met de spullen heeft zitten klooien. De integriteit van de producten is niet meer wat ik zou verwachten.

Mijn vraag is dan ook nu: waar doe ik goed aan? Ik wil graag bouwen, en ik kan (denk ik) die laatste gevoelens wel aan de kant zetten. Ik heb echter wel gewoon nieuwe spullen besteld voor full-price en verwacht dus ook gewoon nette, dichte, dozen met hardware. Ik hoor graag jullie meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:06

Grvy

Bot

Kamp:
1. Stop het gewoon in je PC en ga lekker gamen
Waarom? Omdat als ik het goed lees het alleen gaat om de 'buitendozen' - je zegt het zelf de seal van de GPU zit er nog op. Een CPU is zo spannend niet en mobo ook niet.

Ik denk dat iemand bij de webshop gewoon half tands heeft zitten plakken op de verzenddoos (want dat is wel slecht) maar voor de rest.. niks aan de hand.

Een mobo doos is nooit dichtgeplakt(as far as I can remember) videokaart nooit op gelet, maar de seal van de zak zit er nog dus die is goed. En de bruine doos van de CPU (tray versie) is ook as intended.

edit: ik vind de verzendwijze wel heel slecht, dacht eerst alleen de buitendozen maar als de webshop netjes zou verzenden zou de CPU tray naast de bruine doos ook nog wel in een plastic houdertje gestopt worden/zijn dat lijkt nu niet zo... dat is aan de webshop.

Zelfde plakband op die CPU doos als op de buitendoos.. dit is 90% de webshop geweest die gewoon niet netjes verzend. Denk ik dan. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Grvy op 05-10-2024 22:01 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 17:35

slaay

Natuurbeleven.com

Wat heb je gedaan toen de doos zo bezorgd werd? Aangenomen van de bezorger en daarna pas gekeken of alles er nog in zit etc?
Heb je de webshop meteen gebeld/gemaild?

Tip voor volgende keer; weiger het pakket en maak desnoods een foto en stuur de foto naar de webshop met als reden waarom je het pakket geweigerd hebt en je per ommegaande een nieuwe zending tegemoet wilt zien.
Bespaart een hoop zorgen ☺️

[ Voor 42% gewijzigd door slaay op 05-10-2024 22:07 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

slaay schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:04:

Tip voor volgende keer; weiger het pakket en maak desnoods een foto en stuur de foto naar de webshop met als reden waarom je het pakket geweigerd hebt en je per ommegaande een nieuwe zending tegemoet wilt zien.
+1

Zo wil je je mooie nieuwe spulletjes van je zuurverdiende spaargeld toch niet geleverd krijgen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Topicstarter
Wat heb je gedaan toen de doos zo bezorgd werd? Aangenomen van de bezorger en daarna pas gekeken of alles er nog in zit etc?

De doos heb ik aangenomen. Ik zag aan de deur nog niet dat ‘ie er zo uitzag, het werd bijna naar binnen gegooid voor ‘ie weer een sprintje trok naar z’n bus. Daarna, zoals in de eerste post ook gemeld, de webwinkel gebeld en foto’s gemaakt. Wel geleerd nu dat ik dozen voortaan ook maar aan de deur moet gaan controleren.

[ Voor 5% gewijzigd door kaanmijo op 05-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online

Bij welke bezorger heb je daar de tijd voor? Hier heb ik nauwelijks de tijd om de deur open te doen voor ze alweer in de bus zitten.

Persoonlijk zou ik de boel uit pakken en controleren op schade. Mankeert er verder niets dan bouwen en hopen dat alles nog werkt. Maar ja, ik ben dan ook ongeduldig en wil graag direct met mn nieuwe spul spelen

[ Voor 13% gewijzigd door Danny Phantom op 05-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:07
Ben ik de enigste die de cpu wel wat vreemd verpakt vind? Normaal ook tray komen toch in een plastic Bescherm hoesje en dan in een random doos. Maar voor de rest ben ik kamp 1. Alles terug sturen en op nieuw wachten duurt ook zo lang. En zal je mogelijk zelf verantwoordelijk voor het terug zenden zijn iets waar ik zelf niet vrolijk van zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:02
Nu je de vraag al gesteld hebt aan de webshop, sowieso optie 2.
Even afwachten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door MisterMailman op 06-10-2024 06:57 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06:52
Optie 1. Alles lijkt aanwezig en onbeschadigd. Gewoon lekker gamen en je bent de doosjes zo vergeten.

Het ziet er natuurlijk wel slordig uit. Maar als er iets mankeert, kan je alsnog retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Danny Phantom schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:26:
[...]
Bij welke bezorger heb je daar de tijd voor? Hier heb ik nauwelijks de tijd om de deur open te doen voor ze alweer in de bus zitten.

Persoonlijk zou ik de boel uit pakken en controleren op schade. Mankeert er verder niets dan bouwen en hopen dat alles nog werkt. Maar ja, ik ben dan ook ongeduldig en wil graag direct met mn nieuwe spul spelen
Als je een handtekening moet zetten, eerst controleren.

Je kunt inderdaad moeilijk achter de bezorger aanrennen om het spul terug in zijn bus te gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hoe anders? Je kan moeilijk gaan kijken of alles erin zit terwijl de bezorger er nog staat, daar heeft die man de tijd helemaal niet voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
42erik schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:20:
[...]

Hoe anders? Je kan moeilijk gaan kijken of alles erin zit terwijl de bezorger er nog staat, daar heeft die man de tijd helemaal niet voor
buiten dat hij daar geen tijd voor heeft. mag hij het dan ook niet meer terug nemen. dus het is niet aannemen en direct retour. of aannemen en daarna eventueel dingen oplossen met verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Toch een paar opmerkingen

Vooreerst, er had meer materiaal in die grote doos mogen zitten om de dozen erin te beschermen. Dat hebben ze ook nagelaten en zou ik ook niet gelukkig mee zijn. Een shop die iets zo opstuurt zal voor de laatste keer naar mij verzonden hebben.

De GPU gaat waarschijnlijk een geretourneerd product zijn, daarom dat de sticker ontbreekt. De doos is open geweest, en dat is met reden. Kan dit kwaad? Absoluut niet. Belangrijkste is dat je dan altijd nakijkt of alle benodigde accesoires, als die er zijn, zijn meegeleverd en er geen verdere defecten aanwezig zijn op het product. Dat de kaart in een verzegelde zak zit wil niets zeggen. Die zakken en stickers koop je voor een paar euro per duizend stuks.

Van moederbord dozen heb ik nooit veel fabrikanten gezien die de doos verzegelen of zelfs maar dichtplakken. Dat lijkt me dus niet direct zo vreemd.

De CPU, tsjah, dat kan je hebben bij een tray. Zij die zeggen dat een tray alsnog in een blister hoort te komen hebben volgens mij nog nooit een tray met ICs gezien. Dat is letterlijk een plastic raster waar je verschillende ICs, in dit geval CPUs, in plaatst om ze zo te verschepen. De ICs zitten daar naakt op. De bedoeling is dat je die trays kunt combineren met soms machinale bewerking, of anders, als het toch met de hand gebeurt, dat de chips zeer snel eruit te halen zijn. Dan wil je geen bijkomende plastic verpakking.

Het roze verpakkingsmateriaal is in principe antistatisch, waardoor er geen verdere beschadiging zou mogen ontstaan door elektrostatische ontlading. Alles zit permanent op eenzelfde potentiaal.

Met wat ik hier zie zou ik evenwel gewoon voor optie 1 gaan. Beginnen met bouwen zodat je snel kan genieten van je upgrade.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:06

Grvy

Bot

Blokker_1999 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:38:

De CPU, tsjah, dat kan je hebben bij een tray. Zij die zeggen dat een tray alsnog in een blister hoort te komen hebben volgens mij nog nooit een tray met ICs gezien. Dat is letterlijk een plastic raster waar je verschillende ICs, in dit geval CPUs, in plaatst om ze zo te verschepen. De ICs zitten daar naakt op. De bedoeling is dat je die trays kunt combineren met soms machinale bewerking, of anders, als het toch met de hand gebeurt, dat de chips zeer snel eruit te halen zijn. Dan wil je geen bijkomende plastic verpakking.
Nou nou, mag wel wat liever.. ook als een webshop besluit een tray te verkopen kunnen ze deze in een plastic houder doen. Webshops moeten deze imho gewoon op voorraad hebben.

Ik bestel altijd de tray versie maar die komt dan altijd in een plastic tray, omdat de webshop OOK niet wilt dat die beschadigd. Is dus ook voor hunzelf. Ja, zo wordt die niet uit de 'fabriek' geleverd. Betekent niet dat de webshop er niks mee hoeft te doen..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Blokker_1999 ik heb meerdere trays bestelt en kreeg ze altijd netjes in een plastic verpakking. Hoe de winkel ze binnen krijgt zal mij een zorg wezen. Zoals je zelf al zegt kan je verpakkings materiaal voor weinig bestellen kleine moeite om die op voorraad te hebben toch?

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 06-10-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:35
Ik koop al jaren CPU's, nog nooit een CPU los in een doosje gezien. GPU in een gesealde zak zegt niet veel helaas, maar het kan ook een koper zijn geweest die alleen de doos heeft geopend. Ook dan zou het voor wat tientjes minder als "open doos" variant moeten worden verkocht.
Voor de rest is het wel enorm slecht verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Het verschil tussen een random zakje en een passende blisterverpakking is ook wel reeel. Die laatste kan je niet zomaar aankopen, die zou je op maat moeten laten maken of daar ga je al een stuk harder achter moeten zoeken om bedrijven te vinden die zoiets verkopen. Het gebeurd ongetwijfeld. Maar vergeet niet dat de trays in essentie nooit bedoeld zijn geweest om aan consumenten te verkopen, daar heb je net de retail verpakking voor.

En voor hen die niet weten hoe een tray eruit kan zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Afk7PYE-DVq7tKcz12wucbPSRkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzBkaMaZDDwLnqa4g4wE16bp.jpg?f=user_large

Als jij als consument 1 enkele tray CPU koopt bij een webshop, heb je er maar het raden naar hoe ze die gaan versturen. Ga je op internet kijken vind je voldoende getuigenissen van mensen die hem los in een doos krijgen. En dan is deze nog redelijk goed verpakt in tegenstelling tot wat anderen soms tonen. Zoals ik ook zij, ik heb zelfs niet echt problemen met hoe deze CPU verpakt zit. Deze zit veilig en beschermd in die doos. Had je misschien liever een losse blister gehad in de grote doos gewoon omdat je er een blister rond wenst? Want dat is uiteindeljk ook een optie. Heb ooit bij een webshop mogen klagen omdat ik een RAM latje miste dat perfect door een gat in de doos had kunen passen.

Leg mij eens uit wat er mis is met hoe de CPU verpakt zit. Dat het er niet uit ziet maakt niet eens uit, want naar die doos kijk je nooit meer.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ziet er inderdaad niet mooi uit hoe het verpakt zit.
Maar ben het wel met @Blokker_1999 eens dat de CPU veilig verpakt zit, mits dat wel redelijk strak zat zodat het niet naar de zijkanten kon blijven schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:38
ik zie eigenlijk ook niet echt een probleem. Had zelf ook eerst foto's gemaakt maar dan direct de gpu getest. Werkt het dan lijkt het me geen probleem.

In principe kan de hardware ook door iemand anders teruggestuurd zijn lijkt me, die de dozen heeft geopend.

Tray cpu's kunnen inderdaad op allerlei manieren verstuurd worden, is aan de webshop.

[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 06-10-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:35
Ik heb in ieder geval een CPU nooit zo ontvangen, dan zal het wel toevallig altijd bij webshops zijn geweest die ook altijd de doosjes hadden. Los in een doos heb ik nog nooit gezien.

Ik zou het persoonlijk gewoon gebruiken allemaal, maar het zal wel een beetje vreemd zijn om spullen zo te ontvangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Die CPU is wel echt bizar, een clamshell blister kost iets van een 7 cent. Doosje is meer moeite?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Topicstarter
De webshop heeft weer contact met mij opgenomen. Ze geven mij de keuze om de GPU terug te sturen, of om ‘m te houden en 30 euro terug te krijgen. Ik kies voor het laatste en ga vanavond alles maar eens in elkaar bouwen *O* Bedankt voor de suggesties allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10 18:01
mister_S schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:45:. Ook dan zou het voor wat tientjes minder als "open doos" variant moeten worden verkocht..
offtopic:
Ergens is het toch wel vreemd dat er een verwachting is dat je alles zonder reden binnen 14 dagen kan uitproberen en terug kan sturen zonder dat het een cent kost, en vervolgens wel verwachten dat je zelf altijd pristine ongeopende dozen krijgt vers uit de fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:04

ManiacsHouse

Scheisse!

vrilly schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

offtopic:
Ergens is het toch wel vreemd dat er een verwachting is dat je alles zonder reden binnen 14 dagen kan uitproberen en terug kan sturen zonder dat het een cent kost, en vervolgens wel verwachten dat je zelf altijd pristine ongeopende dozen krijgt vers uit de fabriek
Het is wettelijk zo geregeld. En daarbij betaal je de prijs voor een nieuw product wat toch gewoon betekend dichte doos en onaangeroerd. En anders open doos prijs. Mag toch aannemen dat bij de meeste webshops het 'terugsturen' zit ingecalculeerd in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ManiacsHouse schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:57:
[...]

Het is wettelijk zo geregeld. En daarbij betaal je de prijs voor een nieuw product wat toch gewoon betekend dichte doos en onaangeroerd. En anders open doos prijs. Mag toch aannemen dat bij de meeste webshops het 'terugsturen' zit ingecalculeerd in de prijs.
Er staat nergens in de wet dat een nieuw product verzegeld moet zijn of iets dergelijks. Sommige webshops geven inderdaad korting bij retourproducten maar dat is echt gewoon een eigen initiatief. Uit klantvriendelijkheid, of omdat ze weten dat zo'n retourproduct anders toch weer gevolgd wordt door meer discussie en meer retours. Een T-shirt in de winkel is ook door twaalf mensen aangepast voordat jij hem koopt, daar ga je ook geen korting op krijgen.

Uiteraard mag een product niet beschadigd zijn. Maar in dit topic gaat het alleen om slechte buitendozen, van de verpakking van de producten zelf is enkel de verzekering verbroken en dat was het.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 08-10-2024 23:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23
ManiacsHouse schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:57:
[...]

Dat betekent nieuw niet.
Nieuw betekent, kort gezegd, dat het product de eigenschappen van een nieuw product moet bezitten. Dus bijv. geen krassen.

Een nieuw kledingstuk is ook niet een kledingstuk dat nog nooit door iemand gepast of bekeken is.

[ Voor 10% gewijzigd door henri86 op 09-10-2024 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
henri86 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:45:
[...]

Dat betekent nieuw niet.
Nieuw betekent, kort gezegd, dat het product de eigenschappen van een nieuw product moet bezitten.
Vreemde zin. Nieuw hoeft dus niet nieuw te zijn maar moet de eigenschappen hebben van iets wat nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat tray doosje is normaal. Die gpu doos zou ik ook niet blij mee zijn. Nieuw voor mij is echt alles dicht en gesealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
maar het leuke is de meeste verkopers verkopen ook niet als nieuw of iets dat er op lijkt. ook staat er niet in de AV dat alles gesealt is tenzij anders afgesproken etc. dat zijn dingen die mensen er bij halen. uiteraard tenzij anders aangegeven mag je er wel vanuit gaan dat het onbeschadigt is en dat er geen dingen ontbreken zoals boekjes etc. dan spreek je echt over waardevermindering en dat kan je als ondernemer ook 9/10 keer voorderen om de vorige koper zodat je geen schade hebt.
Pagina: 1