hardeschijf (pc) niet meer zichtbaar schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 20:14
Dag allemaal,

Ik zit al een tijdje met problemen met mijn pc en ik kom er niet meer uit. Misschien hebben jullie nog wat tips?

In eerste instantie gaf mijn harde schijf de foutmelding dat hij te vol was. Hij werd soms herkend en soms niet, maar via schijfbeheer kon ik hem weer online krijgen. Ondanks dat bleef hij meldingen geven dat de schijf te vol was. Ik heb inmiddels wat bestanden verwijderd, dus er is voldoende ruimte vrijgemaakt.

Tot afgrlopem week: ik startte mijn pc op en mijn harde schijf was ineens verdwenen. Gelukkig kon ik met behulp van wat software nog wat vakantiefoto’s redden en veiligstellen. Echter, de schijf is nu al een tijdje niet meer zichtbaar bij schuifdeuren, hoewel ik hem nog steeds in de BIOS en bij Apparaatbeheer kan zien. Toch kan ik de schijf nergens formatteren.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn harde schijf weer werkend kan krijgen en kan formatteren? Er staan voornamelijk grote games op, die ik eventueel opnieuw kan installeren. 😊

Alvast bedankt voor de hulp!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
De schijf lijkt niet meer verbonden te zijn met de pc? Die fout krijg ik te zien binnen Steam.

[ Voor 1% gewijzigd door _Dune_ op 05-10-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lees de SMART eens uit met een programma als CrystalDiskInfo. Als ie zulke rare dingen doet is de kans groot dat ie aan het overlijden is. Indien er problemen zijn zal de SMART dit laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4yAk-bD9Xccpa6bW0KbzwQaB34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w05GDYLlbh8CrAv2z3nrIcuK.jpg?f=user_large

Zie afbeelding hoe kan ik dit het beste interpreteren? Schuif is oké zegt het programma maar is nergens aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De schijf zelf lijkt prima te zijn. Al een andere SATA kabel en/of SATA poort geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 16:56
Op grond van de in de tabel getoonde data is de harddisk hardwarematig in orde.

1. Hoe kom je erbij "dat de schijf nergens aan is verbonden"?
2. wat zijn "schuifdeuren"?
3. licht eens toe "dat je harddisk niet meer zichtbaar is", maar dat je hem tegelijkertijd wel ziet in apparaatbeheer (wat draait in Windows, dus je pc loopt gewoon op datzelfde moment)?
4. Heb je al eens een "Schijfcontrole" laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Hoe kom je erbij dat "de schijf nergens aan is verbonden"?
Steam geeft aan dat de games niet meer kunnen worden gestart. Daarnaast is de schijf niet meer zichtbaar in Schijfbeheer (partitiebeheer).
Wat zijn "schuifdeuren"?
Haha, dat is een fout van de autocorrectie! Ik bedoelde natuurlijk "Schijfbeheer" binnen Windows :-)

Kun je uitleggen hoe het mogelijk is dat "je harde schijf niet meer zichtbaar is", maar dat je hem tegelijkertijd wel in Apparaatbeheer ziet (wat draait op Windows, wat betekent dat je pc nog steeds werkt op dat moment)?
Goede vraag. In Schijfbeheer zie ik mijn harde schijf niet meer staan, maar in Apparaatbeheer is hij wel zichtbaar. Ik heb geprobeerd de schijf weer online te krijgen, maar dat lukt niet. Ook het verwijderen en opnieuw verbinden heeft niet geholpen.
Daarnaast heb ik via GSmartControl gekeken, en die geeft aan dat de schijf "short offline" is.

Heb je al eens een "Schijfcontrole" uitgevoerd?
Bedoel je via Deze pc? Ja, ik heb gecontroleerd, en de andere schijven werken gewoon correct. De schijf waar de games op stonden (geïnstalleerd staan) kan ik echter niet controleren omdat ik die nergens online kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 16:56
Ok, dank voor de antwoorden.

Als een interne harddisk wel zichtbaar is in de BIOS en in Apparaatbeheer, zien de pc en Windows wel de printplaat van de harddisk, maar worden de partities op die harddisk niet gezien.
Zie je in Schijfbeheer die harddisk echt helemaal niet staan? Dat is echt raar als de harddisk wel wordt gezien in Apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baass
Klopt, ik zie die helemaal niet staan in schuifbeheer (andere schuiven wel ;) heb ook een nieuwe als extra gekocht en die pakte gelijk!)

Zou het kunnen dat de harde schijf het heeft begeven, maar dat Windows nog steeds detecteert dat deze is aangesloten op het moederbord? Dat is een gedachte die nu bij me opkomt. Het is wel vreemd dat in een ander controleprogramma wordt aangegeven dat mijn schijf fouten heeft, offline is, en niet aan een partitie toegewezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:54
Wel apart dat de schijf nog wel zichtbaar is in Crystal Diskmark.
Je zou eens kunnen proberen om de schijf een zgn diagnostic zero-fill format te geven.
Zelf gebruik ik dit tool daar ook wel eens voor.
Ook staat daar nog wat extra info en links naar tools van HDD fabrikanten zelf.

Lowvel : Low Level Format

Wees er wel zeker van wat je doet, welke schijf je selecteert!
Alles wordt dan gewist.
Pagina: 1