Sonos in combi met tp-link m7450

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:21
Wegens omstandigheden (lees : onkunde van telenet) heb ik nog geen internet
Nu kocht ik een tp-link m7450 met simkaart en wou ik mijn sonossen koppelen maar...

1. Sonos herkent het netwerk niet.
2. Als ik het manueel invoer , dan krijgt hij geen connectie.

Ligt dit aan de tp link ? Een instelling ? Kan ik dit oplossen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Blijkbaar kan sonos niet op 4G LTE, enkel op 4G... bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:20
Dat zou toch niet uit moeten maken? Je probeert ze te koppelen aan de wifi van de TP-link. Hoe die dan weer verbinding maakt met het internet zou niet uit moeten maken...

Wat zijn de wifi setting van je TP-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Ik heb die tp-link nu niet bij me, ze liggen in de zaak. Maar veel kan ik daar niet aan instellen toch ?
Zijn er dingen waar ik dan moet op letten ?

Sonos herkent allesinds het netwerk niet. En als ik het manueel ingeef, geeft hij direct aan dat hij niet kan connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Dat is wel gek inderdaad. Heb je beide apparaten al eens een reset gegeven en welke beveiliging staat ingesteld op de TP-link? Veel apparaten kunnen niet overweg met WPA3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
op de tp-link heb ik de pincode eraf gehaald, en apn veranderd naar de juiste provider. Ik denk dat er geen beveiliging opzit, behalve login en paswoord op het netwerk

na wat opzoekingen kwam ik bij sonos
https://support.sonos.com...sonos-system-requirements

Niet-ondersteunde netwerkinstallaties en -apparatuur

Draadloze internetverbindingen zoals satelliet, mobiele hotspots of LTE-routers

dus ik hoopte de wifi isntellingen te kunnen aanpassen dat hij enkel 4G neemt...

Ik heb dit nog niet kunnen testen ( wellicht deze namiddag) en post hier dan het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Hey @Faece

Je haalt een paar dingen door elkaar. Het klopt dat de Sonos geen mobiel netwerk ondersteunt, maar wifi moet je daar los van zien.

Je kastje van TPlink zet je 4G als het ware 'om' naar een wifi netwerk. Voor je Sonos is het dan een regulier wifi netwerk en heeft feitelijk niks met je 4G verbinding van doen.

Om je Sonos te kunnen koppelen is het daarom niet van belang wat de APN instellingen voor de simkaart zijn, maar echt de wifi instellingen van je TP-link. Dus je SSID (wifi naam), 2,4 en/of 5 ghz verbinding en de beveiliging van het wifinetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
gwabber schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:39:
Hey @Faece

Je haalt een paar dingen door elkaar. Het klopt dat de Sonos geen mobiel netwerk ondersteunt, maar wifi moet je daar los van zien.

Je kastje van TPlink zet je 4G als het ware 'om' naar een wifi netwerk. Voor je Sonos is het dan een regulier wifi netwerk en heeft feitelijk niks met je 4G verbinding van doen.

Om je Sonos te kunnen koppelen is het daarom niet van belang wat de APN instellingen voor de simkaart zijn, maar echt de wifi instellingen van je TP-link. Dus je SSID (wifi naam), 2,4 en/of 5 ghz verbinding en de beveiliging van het wifinetwerk.
Dus 4g of 4 preferred maakt hier helemaal niet uit. Het werkt trouwens op 4g ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Faece schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:23:
[...]

Dus 4g of 4 preferred maakt hier helemaal niet uit. Het werkt trouwens op 4g ook niet ;)
Nee dat maakt niet uit. Je Sonos praat namelijk helemaal niet met het 4G netwerk, maar met een normaal wifi netwerk dat je TP-link kastje uitzendt.

Sonos heeft geen idee hoe hij het met het internet verbonden is, omdat je TP-link dat afhandelt via 4G ;) Het zit hem in de wifi instellingen van je TP-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:57
Tijdens het koppelen wil je telefoon en sonos natuurlijk wel even met de sonos server praten, je account linken en op updates controleren. Op dat moment is het denk ik belangrijk dat je dezelfde internetverbinding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
jeroen3 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:39:
Tijdens het koppelen wil je telefoon en sonos natuurlijk wel even met de sonos server praten, je account linken en op updates controleren. Op dat moment is het denk ik belangrijk dat je dezelfde internetverbinding gebruikt.
Nu herkent hij mijn netwerk. Maar toevoegen lukt niet.
Ik krijg steeds "we konden geen verbinding maken met je netwerk. Controleer of je het juiste wachtwoord gebruikt. Het kan zijn dat je je royer moet rebooten"

Ik heb getest op 5g en op 2.4...verder zijn er volgens mij geen instellingen mogelijk op die tp-link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
en WPA beveiliging? Indien mogelijk zet die naar WPA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
gwabber schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:50:
en WPA beveiliging? Indien mogelijk zet die naar WPA2
Wpa kan ik op het toestel niet instellen dacht ik.

Het lukt me allesinds niet die sonos op het netwerk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Kan je eens laten zien hoe de instellingen pagina van de wifi eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
gwabber schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:25:
Kan je eens laten zien hoe de instellingen pagina van de wifi eruit ziet?
Ik heb de wpa beveiliging volledig uitgezet, dus daar ligt het ook niet aan...

Ik ben eigenlijk vrijwel door mijn opties heen ...
Pagina: 1