Zigbee lamp knippert wit en kan niet gevonden worden in Hue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb voor mijn achtertuin wat verlichting gekocht, waaronder een aantal grondspots. Voor deze spots heb ik Zigbee GU10 spot gekocht. Ik heb een stroomkabel van 20 meter en aan het uiteinde heb ik de armatuur aangesloten en de lamp er ingedraaid. Als ik de stroom er op aansluit dan gaat de Zigbee lamp dus wit knipperen en in mijn Hue app kan ik geen nieuwe lamp vinden. Het knipperen gaat niet snel, de lamp gaat uit en weer aan in ongeveer een seconde, en dit gaat constant door.

Her en der lees ik dat knipperende LED lampen te maken heeft met een dimmer, maar die zit hier niet tussen. Zou het kunnen zijn dat 20 meter te lang is? Ook dat lijkt me sterk.

Ik heb een aantal smart stekkers in de tuin die allemaal prima verbinding hebben met de Hue bridge, deze lamp ligt daar nu tussen, dus volgens mij zou dat qua range prima moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 05-10-2024 17:01 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Beste antwoord (via Septillion op 08-10-2024 12:05)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
FredvZ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:32:
Ik denk dat je beter de GU10 spot zelf kan vervangen door eentje die compatible is met Philips Hue.
Mjah door de lamp in de woonkamer te installeren kon ik met de SmartLife app nu wel verbinding maken. Met die app kan ik kleuren etc instellen, niet ideaal maar goed het werkt wel. Na het instellen verhuis ik de lamp weer naar de tuin. Beetje omslachtig maar het had dus te maken met dat de telefoon op een 2.4ghz netwerk moet en dan kan je verbinden met de lamp, maar in de tuin heb ik nauwelijks bereik.

De stekker van de lampen zit aangesloten op een Zigbee smart stekker die wel via Hue werkt dus ik kan deze lampen daar via aan of uit zetten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:21

V-8

Welke spots zijn het? Weet je zeker dat deze compatibel zijn met Hue?

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
V-8 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:08:
Welke spots zijn het? Weet je zeker dat deze compatibel zijn met Hue?
https://letsleds.nl/produ...-rgbw-rond-rvs-ip65-novo/

Hm misschien iets te simpel over gedacht.
In de Smart Life App van dit product kunnen ook externe producten met Wifi, en Bluetooth van Zigbee toegevoegd worden. Hieronder een lijst van merken welke in de Smart Life App geïntegreerd kunnen worden:
Ik _denk_ dat dit ding er nog tussen moet > https://www.smarthomekoni...ingen/tuya-zigbee-gateway

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 05-10-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik denk dat je beter de GU10 spot zelf kan vervangen door eentje die compatible is met Philips Hue.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-04 06:31
Niet-hue Zigbee lampjes moet je soms op een iets andere manier koppelen aan de Hue Bridge.

Als ik bijvoorbeeld Tradfri ikea lampjes wil koppelen, moet ik het lampje dicht bij de Hue bridge houden, 5x aan en uit zetten (dan gaat hij knipperen) en vervolgens in de app zoeken.
Als ze verbonden zijn en in de app zichtbaar, dan hoeven ze uiteraard niet meer bij de Hue Bridge in de buurt te blijven.

Ik vermoed dat het knipperen van jouw lampjes ook aangeeft dat ze klaar zijn om verbonden te worden. Ik zou proberen of je het spotje wel kunt koppelen als hij heel dicht bij de bridge is (10cm). Dan moet je wel even een gu10 armatuurtje daar in de buurt zien te knutselen.

[ Voor 44% gewijzigd door MallePietje op 05-10-2024 17:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
FredvZ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:32:
Mjah door de lamp in de woonkamer te installeren kon ik met de SmartLife app nu wel verbinding maken. Met die app kan ik kleuren etc instellen, niet ideaal maar goed het werkt wel. Na het instellen verhuis ik de lamp weer naar de tuin. Beetje omslachtig maar het had dus te maken met dat de telefoon op een 2.4ghz netwerk moet en dan kan je verbinden met de lamp, maar in de tuin heb ik nauwelijks bereik.

De stekker van de lampen zit aangesloten op een Zigbee smart stekker die wel via Hue werkt dus ik kan deze lampen daar via aan of uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
MrVegeta schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:46:
[ Beetje omslachtig maar het had dus te maken met dat de telefoon op een 2.4ghz netwerk moet en dan kan je verbinden met de lamp, maar in de tuin heb ik nauwelijks bereik.
Dan is het ook geen Zigbee lamp ;)

Net nog even het linkje gevolg wat je postte, daarin zie ik "WIFI" in het artikelnummer staat. Deze lamp zal dus niet kunnen werken met Hue.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
FredvZ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:50:
[...]

Dan is het ook geen Zigbee lamp ;)

Net nog even het linkje gevolg wat je postte, daarin zie ik "WIFI" in het artikelnummer staat. Deze lamp zal dus niet kunnen werken met Hue.
Klopt! Was een beetje een aanname van mij. Ach ja, beetje onhandig maar het werkt wel. Vind alleen de lichtopbrengst wat laag ondanks dat het om 5w is.

Pagina: 1