Rachel tot de vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-08 19:26
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo'n ervaren klusser. Mijn vraag is daarom misschien voor de meeste voor de hand liggend, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb de zolder geïsoleerd met pir platen en afgeplakt met aluminiumtape. Nu ben ik klaar om het rachelwerk te maken voor de gipsplaten die ik er tegenaan wil zetten.

Ik loop alleen een beetje vast op de onderkant van het rachelwerk. Ik wil geen knieschot maken en zoek een manier om het rachelwerk aan de onderkant vast te zetten. Zoals je hier kan zien kan ik nu de verticale lat niet onderaan vastzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Atj5rabl2ft3FjxpsXltFd8tl1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBUNUL8mqdj3NiA9J1svQnZc.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige wat ik kan bedenken is om een lat onderaan de vloer vast te kitten, aangezien ik er niet bij kan met een schroefmachine. Maar ik vraag me af of dit wel de beste manier is.

Hebben jullie misschien tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7ynqsnrafebr-b6Uii16RhSMv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tX9NaaRrv8DsWjmwujuGxxqw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Dat is een goede optie. De gipsplaten komen onderin toch vast te zitten doordat je ze in de "scherpe" hoek klem zet. Je kunt overwegen de gipsplaten onderin nog af te werken met een plint/lat voor een nette en strakke aansluiting op de vloer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:35
Ik heb destijds de latten gewoon zo laten rusten zoals jij nu op de foto hebt.
Helemaal onderaan niet vastgezet. Zo de gipsplaten er overheen. Gebeurt niets mee, omdat het zichzelf inklemt tegen de vloer aan.

Een lat op de vloer kitten lijkt me ook een prima oplossing

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27

reaL_G

G

Ik zou alleen de verticale latten onderaan wel vastzetten met een kort stukje lat voor de stevigheid/beweegbaarheid van die lat.
Ik zou het gips wel wat vrijhouden van de vloer, en afwerken met een schuine lat/plint

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr_sam
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-08 19:26
Hardstikke bedankt allemaal. Fijn om te horen hoe jullie erover denken.

Ik ga aan de onderkant een klein stukje lat kitten voor de stevigheid. Just to be sure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:09

MLLL

Palm Treo 650

Zou achteraf sowieso een knieschot maken waar je normaal een plint op kunt bevestigen.
Maakt het stofzuigen ook een stuk makkelijker, in die hoek kom je nooit op een normale manier.

Tevens kun je er dan ook een paar stopcontacten in kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:53
Volgens mij zie ik een betonnen balk in de hoek
Dat is nog een koudebrug.

Ik heb daar nog pir voor geplaatst (lekker figuurzagen met de recipro). Met pur alles netjes op zijn plaats.

Rachels zwevend gelaten en onderaan onderling verbonden met een dwarsrachel erachter. Met gips erop gaat dat geen kant heen. En je doet toch niets in die hoek.
Tzt knieschot ervoor en niet meer naar kijken.
Pagina: 1