Toon posts:

Printer met ethernetkaart installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een kyocera 3750 staan met interne netwerkkaart. Hoe installeer je zoiets. Heb draaien server met win95 en winroute pro.
Kan wel alle software vinden voor win9x, maar volgens mij kan die printer alleen draaien via netwerk onder nt of novell.
Pingen van ip-adres (192.168.0.50) kan wel. Normaal installeren van jetdirect kaartje lukt me wel, maar nu echt geen idee.

ps nog een vraagje heeft het voordeel op dhcp op de printer aan te zetten?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Dhcp instellen heeft alleen zin als je een dhcp-server in je netwerk hebt: niet dus.

edit:

Niet goed gelezen, software heb je dus. Ik denk trouwens wel da\t je 'm onder W9x aan de praat krijgt.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem kan nergens op die site van kyoreca vinden hoe in te stellen. Alle software die ik kan vinden zegt alleen dat ik een netwerkprinter kan installeren via bladeren netwerk en daar staat ie niet (software pcl, etc.).

• vandenberg
Dus je ziet 'm niet als je dubbelklikt op Netwerk. Heb je wel de client voor Microsoft-netwerken ge-installeerd en ingesteld als primaire aanmelding?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Was even video kijken ben nu weer terug.

Ja, alles werkt, behalve printer natuurlijk. Heb een netwerk met 8 computers. DHCP draaien via winroute.

Heb alleen af en toe probleem met computers vinden rechtstreeks via netwerk. Maar dat doet het nu weer. Vind totaal geen printers, dus kan ook niks installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Even verder gezocht. Andere printers delen totaal geen probleem. Subnetmask is hetzelfde, gateway staat niet aan maar zou volgens mij ook niet hoeven.

Even config uitgedraaid van network interface:

Default name NB033172
Network adres: 00:c0:blah.....

Networkadr: 192.168.000.050
Mask: 255.255.255.000
broadcast: 192.168.000.255
gateway: 0

rest volgens mij niet interessant

• vandenberg
Is het subnet (192.168.0.x) hetzelfde (sorry)? En als je zijn IP invult bij het netwerkpad, werkt dat niet?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Bij is subnet overal 255.etc.

Heb geprobeerd met \\192.168.0.60 in netwerkpoort heeft ook geen zin (heb ip veranderd naar 60). Zegt ie dat er een ongeldige poort is ingevoerd.

• vandenberg
Op woensdag 12 september 2001 23:31 schreef Bob_Dylan het volgende:
Bij is subnet overal 255.etc.

[...]
[mierenneukmodus]

Da's subnetmask, maar zijn de ip's van je pc's ook 192.168.0.x?

[/mierenneukmodus]

Zal wel zo zijn, ff voor de zekerheid :) .

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb een ip-range van 192.168.0.20 tot 40 met dhcp. DUs moet geen probleem zijn.

• vandenberg
Om de printer in je Netwerkomgeving te vinden moet je dacht ik wel Netbios op de printer aanzetten en de printer een naam geven.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Netbios staat aan op de printer, alleen niet op de pc waarop ik de printer wil installeren. Printer heeft een naam. Andere suggesties?

• vandenberg
En je ziet met die pc wel andere hosts in je Netwerkomgeving? Vaag... Lijkt alsof er toch iets niet werkt, vrees ik.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, iets werkt er niet.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sluit je de printer rechtstreeks aan op de hub of op de computer ?

Verwijderd

Topicstarter
Via hub. Server staat in de kelder, beetje ver om te lopen. Als de printer rechtstreeks wordt aangesloten is er totaal geen probleem.

Verwijderd

Zover ik weet zijn er ook printers die een speciale poort onder Windows NT ofzo nodig hebben, de software om dit te doen wordt meegeleverd, en ik geloof dat je dan een mac/ip adres in moet voeren om de printer te benaderen. Kan dit hier ook niet het geval zijn???

Verwijderd

Wat voor server heb je staan... ?
Mocht het nt zijn moet je ff de service TCP/IP Printing onder netwerkconf. installeren..
Dan kun je na de installatie en reboot een LPR printer aanmaken en over ip printen.. iets dan win95 zonder extra software niet kan.. :)
Stel dan wel het ip adres van de printer vast in..

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem, heb op de server win95 draaien met winroute (zie begin verhaal).
De ethernetkaart is optioneel bij die printer en wordt dus niet standaard ondersteund. handleiding staat alleen hoe je die ethernetkaart erin moet stoppen maar verder niks. IP heb ik vaststaan (maakte niks uit of ik dhcp aanzette).

Begin dus redelijk vast te lopen, conclusie dus win nt? Wordt wel wat trager met een 486 dx4.....

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Wat voor een printserverkaart zit erin ?
Dit kan je vinden op de uitdraai van je printerstatus !
Is het toevallig een Intercon van SEH-computertechnik dan is dit een link naar hun site waar ook een utility (SEH-printmonitor) op staat om de printer in een netwerk onder Windows95/98/ME te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal goed, die kaart zit erin. Had al gezocht naar dat bedrijf maar leek niet te bestaan. Ga meteen kijken naar die site.

Bedankt, draait nu bijna helemaal. Krijg hem in ieder geval al wel aan de praat alleen nog niet op de server. Weer die schijtopmerking: Onvoldoende opslagruimte op deze opdracht te verwerken :(
Ga maar een servicepack downloaden van win95. Maar printer werkt in ieder geval.
Pagina: 1