Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 17:06
Past de 4080 Super Windforce V in de Fractal Design North (GEEN XL)?

Kan ik door weglaten van drive bays de GPU plaatse? Graag ervaring.

PC compability sites geven telkens een waarschuwing, dus ik wil weten wat er praktisch bij komt kijken.

De XL case vind ik erg groot nl.

Dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:51
De gpu is 330mm en de North ondersteunt to 355mm. Zo moeilijk is dat toch niet om te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Lezen is ook een kunst.
355mm gaat er dus standaard NIET in. De compatilbity sites geven aan dat er aanpassingen gemaakt moeten worden, maar zijn daarin niet duidelijk. Daarom zou ik een ervaring op prijs stellen.
Ik wil graag weten wat er veranderd moet worden in de casing om dit mogelijk te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door likewise op 05-10-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberPiet
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-06 14:21
Met 25mm spelingsruimte tot het max toelaatbare zou je denken dat het wel moet passen. 330mm is groot, maar niet héél groot voor een GPU, praktisch iedere kaar met 3 fans is minimaal zo groot en de kast lijkt zoiets te faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
likewise schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:37:
Lezen is ook een kunst.
355mm gaat er dus standaard NIET in. De compatilbity sites geven aan dat er aanpassingen gemaakt moeten worden, maar zijn daarin niet duidelijk. Daarom zou ik een ervaring op prijs stellen.
Ik wil graag weten wat er veranderd moet worden in de casing om dit mogelijk te maken.
Inderdaad een kunst ja ;)
https://www.fractal-desig...rth/north/charcoal-black/

Ik weet niet welke site je gebruikt die zegt dat je aanpassingen zou moeten maken. Wat zou er in de weg van de gpu moeten zitten? Drive bays zitten onder de psu shroud van de North en dus niet in de buurt van de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Bedankt

Had er een aantal geprobeerd, heb bijv nu pcpartpicker open en die zegt dat vanaf 300mm de drive bays in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Ah ja, mijn ervaring met pcpartpicker compatibility is dat die vaak maar wat roept. Meestal kan je de compatibility warnings negeren en gewoon zelf even de specs van de producten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:55
Op de site van Fractal staat dat de maximale lengte 355mm is zonder een fan ervoor, daar moet je dus even rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
soldin schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:02:
Op de site van Fractal staat dat de maximale lengte 355mm is zonder een fan ervoor, daar moet je dus even rekening mee houden.
Die 355mm is inclusief front fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corsa Nostra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-06 17:16
Weet je ook de breedte van de kaart?

Ik heb een Strix 4070TiS, en die past volgens Fractal qua lengte makkelijk in m'n North.
Alleen de breedte is 'kielekiele'. De connectorcable zit precies tegen het glas.

HTPC - Home Theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Corsa Nostra schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:41:
Weet je ook de breedte van de kaart?

Ik heb een Strix 4070TiS, en die past volgens Fractal qua lengte makkelijk in m'n North.
Alleen de breedte is 'kielekiele'. De connectorcable zit precies tegen het glas.
137 mm, en ik lees inderdaad dat het glas vs mesh uitmaakt, ik ga voor mesh.

Bedankt voor alle reacties, ik laat nog wel weten of het past.

Groeten,

Leon.
Pagina: 1