Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydraxide
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 00:37
Voor degenen die nu een eigen modem aanschaffen en toch in bezit zijn van een Nokia XS-2426G-B modem die 'nutteloos' in een kast ligt te verstoffen, of degenen die een tweede Nokia XS-2426G-B hebben liggen als 'reserve'.

Zoals ik. :*)

En nu dacht ik hmm , omdat ik internet deel met buren die zelf geen glas van straat hebben, en ik heb mijn eigen glasvezel netwerk binnen met SFP poorten beschikbaar op mn switchje, zou het kunnen dat ik die Nokia eraan koppel met een transceiver van een bepaald model en signaal en zo zelf intern glasboer kan spelen.

Haalbaar of loop ik dan tegen een muur aan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydraxide
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 00:37
Zoiets heb ik wel kunnen doen met een Draytek Vigor 2132fvn 'modem' die had zo een sc bidi transceiver, die wisselde ik om met een andere een lc multimode sfp module, en zo aangesloten op de switch en Automatisch DHCP ingesteld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLQ3P47cvpfsn1JbwtqA4gBSQq4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Ud394oRBtHZeWHhTCk4NvYC.png?f=user_large

En dat werkte.

Nu die Nokia, daar gaat die sc kabeltje recht in de modem aan de onderkant.
Zit er stiekem een (vervangbare) module in of is het vast en zal voor de switch een sc module besteld moeten worden (omgekeerde van wat in de nokia zit).
En is in het beheer/firmware van de Nokia in te stellen een Auto DHCP op de wan?