Besteld LG OLED55G45LW ontvangen LG OLED55G42LW

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonHve
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-10-2024
Beste,

Wij hebben de LG OLED55G45LW besteld, echter de LG OLED55G42LW ontvangen.
Leverancier zegt dat dit exact dezelfde tv is, het getal bij de 40... zou namelijk alleen de importeur weergeven.
Dus 42 is andere importeur dan de 45.

Klopt dit en heb ik dus wel de juiste tv ontvangen?!

Gr.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Het staat zelfs in de Pricewatch: uitvoering: LG OLED evo G4 55" Zwart en uitvoering: LG OLED evo G4 55" (buitenlands model, 2LW) Zwart.

Het is dus dezelfde TV, maar een buitenlands model.

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 05-10-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat is een buitenlands model, vrijwel altijd afkomstig uit grijze import vanuit Oost-Europa (bijv Hongarije).

Werking zal hetzelfde zijn, alleen kunnen LG Benelux en CE-Repair nog wel eens moeilijk doen.. ja je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, maar ik weet niet wat LG doet met de 5 jaar G-serie paneel garantie voor een buitenlands model. Dus dat zou ik even navragen bij LG als ik jou was.

Webshops zoals El Vidas en Plasmavisie verkopen vrijwel alleen maar buitenlandse modellen tegen scherpe prijzen, die toestellen worden goedkoper ingekocht. Ze zijn dan ook geen officieel LG dealer en doen dus ook nooit mee met cashback acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:22
Reparatie binnen garantie kan ook wel eens een dingetje zijn.
Normaal worden dit soort TV’s aan huis gerepareerd, daar zorgt de importeur doorgaans voor.

Is alleen de vraag of die voor grijze import dat ook doet, de kans is groot van niet.
Die tv heeft de Nederlandse importeur immers niet geleverd.

Dus dan zal de tv vermoedelijk terug naar de leverancier moeten.
(Wat met kwetsbare items als grote tv’s niet heel wenselijk is, er is een reden dat importeurs aan huis repareren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als hij bij een Nederlandse (web)winkel gekocht is, zou je gewoon onder het Nederlandse consumentenrecht moeten vallen. Echter, ik zou zeker bij LG, Consumentenbond en/of Consuwijzer even navragen of dit een handige aankoop is en wat de eventuele valkuilen zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
LG eist voor fabrieksgarantie dat de televisie in Nederland gekocht is, niet dat het een Nederlands model is. Ik zou dan ook zeggen dat er niet zoveel aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Lijkt me toch een gevalletje van niet ontvangen wat je besteld hebt. Je besteld een 42 maar ontvangt een 45. Of er nou wel of geen verschil in zit lukt me niet eens er toe doen. Hoewel, ik heb me er toevallig ook in verdiept en ze geven aan bij een buitenlands model dat bepaalde functies mogelijk niet werken oid. Dus er is wel degelijk een 'verschil' in de modellen.

Was wel zo netjes geweest als de verkoper dat vantevoren gemeld had. Wat staat er op de factuur?

En wat ik hierboven lees stelt LG eisen bij eventuele reparatie. Dus kan gezeik opleveren.

[ Voor 39% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-10-2024 15:16 ]

Pagina: 1