Ik heb een probleem en ik vermoed dat hier andere gebruikers zijn die mij tips / richting kan geven voor waar ik zoeken moet. Het zit zo. Zowel ik als mijn partner werken veel thuis, en daarnaast hebben we onze 'huis'computers, etc.
Nu zat ik laatst te denken dat wanneer een van de drie 'gehackt' wordt het waarschijnlijk niet moeilijk is om door te hoppen naar een (andere) organisatie / thuis.
Dus als eerste:
Nu zat ik laatst te denken dat wanneer een van de drie 'gehackt' wordt het waarschijnlijk niet moeilijk is om door te hoppen naar een (andere) organisatie / thuis.
Dus als eerste:
- Wat ik nu bedacht heb, is dat ook daadwerkelijk een risico?(of maak ik er een...)
- Bestaat er voor mij als consument spul dat 3 / 4 netwerken kunnen creëren zodat alles gescheiden is?
- Snappen consumenten accespoints / wifi extenders ook meer als 2 netwerken?
- Indien ik niet met standaard consumenten hardware uit kan, wat dan wel? Ik heb wel eens het idee gehad om te kijken naar OpenWRT, pfsense zitten kijken (Ik heb geen IT achtergrond, maar het lijkt me best interessant wat het kan). Heb ik hier wat aan? waarom wel / niet?
- Mis ik dingen waar ik beter eerst naar kan kijken?