Plafondventilator die echt langzaam kan draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een plafondventilator (met licht) voor in m'n huiskamer, zodat ik warme lucht van de airco (die bij het plafond blijft hangen) naar beneden kan halen.
Bij een vriend met een plafondventilator viel het me op dat de ventilator niet traploos regelbaar is, en de langzaamste stand was nog steeds vrij snel (te snel voor mij, het moet subtiel en ik wil geen "wind" oid).
Net wat rondgekeken op internet maar het lijkt alsof dit standaard is, ze hebben allemaal een beperkt aantal standen, en van de units die het wel vermelden is de langzaamste stand al meer dan 60 omwentelingen per minuut.

Weet iemand of er plafondventilatoren (met licht) bestaan die nog langzamer kunnen draaien? Misschien traploos regelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 23:43
Traploos niet (6 standen) maar wel erg stil en met dimbaar licht en zowel links als rechtsom draaiend.
Bijvoorbeeld de Casafan eco plano II. Ze hebben ze tegenwoordig zelfs met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Thx! Volgens de specs kan die tot 30 U/min _/-\o_
Dus 1 rondje per 2 seconden, dat is waar ik op zoek naar ben. @pman63 kun jij bevestigen of dat (ongeveer) klopt...?

Hij is alleen wel behoorlijk prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 23:43
Die van mij draait inderdaad ongeveer zo langzaam ja, en ze zijn nu goedkoper dan toen ik hem kocht 5 jaar geleden. Je hebt ook niet verteld dat het niet duur mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Geen probleem hoor, alleen ik verwachtte niet dat een ventilator met verlichting bijna €600 zou gaan kosten. Maar dit lijkt verder wel precies wat ik zoek, dus het moet dan maar. Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.lamponline.nl...wit-freelight-f6201w.html

Deze is iets goedkoper, ook min. 30rpm, niet smart, wel praktisch geruisloos op stand 1.
Pagina: 1