Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Hallo! :) ik weet niet wat er is gebeurd vandaag, maar het snoer tussen mijn versterker (uitvoering: iFi Audio ZEN CAN) en mijn hoofdtelefoon (uitvoering: Sennheiser HD 800 S (Zwart)) is aan beide kanten gescheurd. Er zal dus een nieuwe moeten komen. Nu zie ik een prijsrange langskomen van €11,- tot €200 :|. Ik wil best een paar tientjes betalen voor een goede kabel, maar mij bekruipt het gevoel dat hier ook wordt gepromote met 'als het maar duur is zal het wel goed zijn'.

https://www.wifimedia.eu/...-cable-hd-800-series.html

Wie kan mij helpen om een goede vervangingskabel te vinden? Prijs/kwaliteit verhouding is voor mij het belangrijkste.

Team anti-scalp - wauw..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:13

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat heb je inderdaad goed gezien. Vooropgesteld dat je kabel geen heel exotische stekkers heeft die je nergens anders kunt krijgen, voldoet iedere normale kabel en hoef je inderdaad geen 200 euro voor een kabel uit te geven.

Als ik het goed zie heeft jouw gewenste kabel aan de ene kant een standaard 6,35 mm jackplug. Dat is simpel en overal te krijgen. Maar wat zit er aan de andere kant?? Ik zie ODU Jack, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.. Is dat een vaste connector, of schuif je die zilverkleurige connectors over normale 3,5 mm jacks heen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yTYXvzfJJSidrY7PX6Pgvmacig=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy6PI9XAWVLtNgal3ACkWYwF.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8vVCF6-9407OVN6aQhACvUNlLw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4vpfv3d0Fsn5BNjar7Yhb72.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3EjX28jFYwrfyzyuPO-AmT2wHc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LkpU0FJvugjOcrbtyVZyw8Y.jpg?f=fotoalbum_small

@Jorgen Dat zijn de stekkers die in de hoofdtelefoon moeten. Aan de andere kant gelukkig wel een normale 6,35 mm connector gelukkig.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

5pë©ïàál_Tèkén schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Jorgen Dat zijn de stekkers die in de hoofdtelefoon moeten. Aan de andere kant gelukkig wel een normale 6,35 mm connector gelukkig.
En die zitten zo te zien vast aan de kabel. Niet dat het verloopjes zijn waar je een minijack in schuift dus. Dat maakt zoeken wel ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@Jorgen Als er verloopstukjes zijn waardoor ik gangbare kabels kan gebruiken, dan is dat natuurlijk helemaal super.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:55
Dan heb je dus een $$$ HD800S en ga je vervolgens beknibbelen op een setje kabels. 8)7

Met @Jorgen eens dat normaal gesproken elke normale kabel voldoet, maar origineel met de juiste pluggen aan alle kanten voelt mij toch wat fijner bij zo'n high-end headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Dieks77 begrijpelijk maar evengoed ook onnodig bij dure spullen. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Dieks77 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:35:
Dan heb je dus een $$$ HD800S en ga je vervolgens beknibbelen op een setje kabels. 8)7

Met @Jorgen eens dat normaal gesproken elke normale kabel voldoet, maar origineel met de juiste pluggen aan alle kanten voelt mij toch wat fijner bij zo'n high-end headset.
Beknibbelen? Nergens heb ik gezegd dat ik de goedkoopste kabels wil. Dat de kabels in sommige winkels €200 zijn maakt ze niet beter. Ik heb ook een variant gezien van $839. Dan krijg ik toch wel sterk het gevoel dat men kwaliteit wil projecteren aan de hand van de prijs 'want het apparaat wat er aan hangt is ook zo duur'. Als de stekkers kloppen, het geleidingsmateriaal zuiver en de kabel goed geïsoleerd, dan ben ik happy :). Mocht er kwaliteitsverlies ontstaan door de verkeerde/goedkope kabels, dan zul je me terug zien in dit topic en mag je zeggen 'I told you so' :P ;)

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Beknibbelen? Nergens heb ik gezegd dat ik de goedkoopste kabels wil. Dat de kabels in sommige winkels €200 zijn maakt ze niet beter. Ik heb ook een variant gezien van $839. Dan krijg ik toch wel sterk het gevoel dat men kwaliteit wil projecteren aan de hand van de prijs 'want het apparaat wat er aan hangt is ook zo duur'. Als de stekkers kloppen, het geleidingsmateriaal zuiver en de kabel goed geïsoleerd, dan ben ik happy :). Mocht er kwaliteitsverlies ontstaan door de verkeerde/goedkope kabels, dan zul je me terug zien in dit topic en mag je zeggen 'I told you so' :P ;)
AliExpress kabels mits goed werkend zijn net zo goed indd. Zelf genoeg spul daar gehaald, zoals deze

referral verwijderd
https://nl.aliexpress.com/item/1005005706110643.html

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 16-10-2024 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Normaal gesproken volg ik dat helemaal, inclusief een nette winstmarge voor de fabrikant omdat het vervangbare kabels gebruikt.

Maarrre, €200 voor een koptelefoonkabel is niet netjes meer en mag wat mij betreft linea recta naar de draad over door elfjes bij maanlicht gesmede zilveren hifi kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Danny Phantom schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

AliExpress kabels mits goed werkend zijn net zo goed indd. Zelf genoeg spul daar gehaald, zoals deze

[mbr]referral verwijderd[/]
https://nl.aliexpress.com/item/1005005706110643.html
Ik verwacht zelf stiekem dat die Ali kabels beter zijn (kwalitatief dan) dan de standaard sennheiser. Maar je kunt het iig proberen voor die paar tientjes. De vraag is of je uberhaupt verschil hoort, verwacht van niet eerlijk gezegd/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
Je bedoelt dat ie niet onnodig geld wil verspillen aan kabels.
Inderdaad voelt dat fijner, maar het maakt echt geen bal uit :+ Hooguit dat de duurdere kabel er wat mooier uit ziet, maar verder zal een kabel van een paar tientjes net zo goed zijn als die van 200 euro.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:55
Ik betwist het audio-kwaliteit verschil ook niet, dan gaan we inderdaad richting de zilveren audiokabels door elfjes discussies, (al zou er wellicht wat verschil kúnnen zijn in de solderingen, afwerkingen en marges in maatvoering van de stekkers bij de goedkopere uitvoeringen, wat natuurlijk ook onder kwaliteit valt.)

Kortom, is het nodig; nee absoluut niet.
Is het fijn originele onderdelen te hebben bij een high-end apparaat; jazeker ondanks de stevige prijs.
Maar dan trek ik wel de grens bij de prijs voor een origineel, alles daarboven is helemaal absurd.

NB. Het verbaasd me dat een origineel replacement zo lastig verkrijgbaar is, nagenoeg alleen 3rd party.
En dan voor een HD650-kabel ben je origineel voor zo'n 2 tientjes klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:43
Idd de originele hd800s kabel is nergens te krijgen en 300euro voor het XLR origineel vond ik ook veel te duur. Ook bij mij de scheurtjes, dat is overigens onvermijdelijk, heeft te maken met een verkeerde combi van materialen waardoor de buitenste kunststof laag langzaam bros wordt en heel makkelijk scheurt. Je bent dan al wel wat jaartjes verder.
Uiteindelijk ben ik geslaagd bij Chris Cables (via Audiosciencereview en Marktplaats). Dat is dus custom, in mijn geval 2m lang, met Neutrik XLR connector, ik was (okt vorig jaar) voor 172euro klaar incl verzending, gewoon binnen NL. Zeer heldere communicatie met foto's. Ik heb daar veel meer vertrouwen in dan iets van Ali, je weer nooit zeker hoe goed het in elkaar is gezet en of de connectors (vooral die in de earcups) wel van goede kwaliteit zijn.
Pagina: 1