Beste optie om Home assistant en truenas op 1 machine te dra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenwood960
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-02 13:20
Is het mogelijk om bv een Ubuntu te draaien met truenas en home assistant in 2 vm's ?

Ik lees nu net dat het ook mogelijk zou zijn om ha in een vm op truenas te draaien ?

Iemand ervaring mee ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Truenas niet in vm draaien. Heeft directe access tot je disks nodig. Truenas barematal installeren en daarin als VM (of jail) HASS draaien

[ Voor 8% gewijzigd door g1n0 op 05-10-2024 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:13

Valkyre

Kitesurf FTW!

g1n0 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 01:08:
Truenas niet in vm draaien. Heeft directe access tot je disks nodig. Truenas barematal installeren en daarin als VM (of jail) HASS draaien
Draait bij mij als een vm in vmware en heb ik de hba met de disken gewoon doorgegeven aan de vm en daarmee heeft truenas rechtstreeks toegang tot de disken.

Ik neem aan dat Proxmox dit ook kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Valkyre schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

Draait bij mij als een vm in vmware en heb ik de hba met de disken gewoon doorgegeven aan de vm en daarmee heeft truenas rechtstreeks toegang tot de disken.

Ik neem aan dat Proxmox dit ook kan.
Dit werkt inderdaad ook prima in Proxmox. Nu ESXi verziekt is door Broadcom is dat ook de beste optie. ESXi free is helaas niet meer :(

Zelf draai ik Proxmox met Xpenology maar hetzelfde principe werkt voor TrueNAS. Kwestie van IOMMU goed configureren en dan is het plug en play.

I reject your reality and substitute my own