Verwarming voor hok bij wasmachine/droger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdkdk
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-10-2024
Aan de achterkant van het huis hebben we een hok voor de wasmachine en de droger. Het hok heeft een deur naar de keuken en een deur naar buiten en er is geen verwarming. Nu denk ik dat het hok in de winter te koud zal zijn voor de machines.
Hoe zouden jullie verwarming regelen? Het is mogelijk om de radiatorleidingen door te trekken en een kleine verwarming te plaatsen (de rest van het huis heeft vloerverwarming). Maar ik ben benieuwd naar andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is isoleren een mogelijkheid?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:58
Is het hok binnen of buiten de geïsoleerde schil? Indien buiten de geïsoleerde schil, dan zou ik binnen de schil een betere plek zoeken. Indien binnen de schil, dan zal het geen probleem zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdkdk
Het hok zit tussen de keuken, garage en aanbouw, maar die laatste twee zijn niet verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Is het hok geïsoleerd?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdkdk
Matig. Naast de deur die naar buiten gaat zit een wand van zo'n 60cm breed. De buitenmuur daarvan is steen, binnen is het een houten plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
dkdkdk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:17:
Matig. Naast de deur die naar buiten gaat zit een wand van zo'n 60cm breed. De buitenmuur daarvan is steen, binnen is het een houten plaat.
Klinkt eerder als niet geïsoleerd. Maar probeer eens om de vragen beter te beantwoorden, je antwoorden zijn voor veel interpretatie vatbaar.

Mijn advies: zet geen wasmachine in een ongeïsoleerde ruimte. En verwarming aanleggen in een ongeïsoleerde ruimte is natuurlijk ook onzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkdkdk
Ik denk dat er in dit stuk 'muur' alleen wat dun isolatiemateriaal zit (zo was het boven ook). Ik zal dat eerst open moeten maken om de isolatie op orde te krijgen. @Joris748 bedankt voor het meedenken!

Verder, als ik het straks toch wil verwarmen, heeft iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:51
Ik zou beginnen met eerst eens te meten hoe koud het er is in de winter. Daarna de handleiding van wasmachine en -droger raadplegen of de gemeten temperaturen echt te laag zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 15:07
Je zou tijdelijk een electrische verwarming kunnen zetten, zo'n goedkope van 30€ uit de bouwmarkt. Hou het verbruik bij; het kan een erg dure oefening worden als die teveel moet werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1