Pinnen/markeren/volgen van reacties/forumposts

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
1. Welk probleem ervaar je?
Het is al meermaals vanuit Tweakers-redactie en -crew aangegeven dat de input van de bezoekers waardevol is (een mening die ik volmondig beaam). Meestal staan in reacties op artikels of posts in het forum zinvolle bedenkingen, toevoegingen, links, ... Het gebeurt geregeld dat ik die zinvolle info al even check, maar er nadien op wil terugkomen (bijvoorbeeld omdat ik op dat later moment wel de tijd heb die ik bij eerste lezing niet had, of op mijn pc/laptop zit i.p.v. op gsm). Dat terugvinden vormt een probleem.

2. Waarom is dat een probleem?
Omdat de 'garbage collector'-functie in mijn hoofd (en allicht dat van menig ander Tweaker :+ ) iets te scherp afgesteld staat, m.a.w. ik vergeet weleens wat 8)7 . Je (ik alleszins) weet ook niet altijd meer onder welk artikel dat was of met welke zoekterm je het kan terugvinden.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Geregeld, al zit er geen vast patroon in: soms kort na elkaar, dan weer hele tijd niet.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Het geven van "duimpjes" biedt geen soelaas omdat dat dooreen loopt met inhoudelijke beoordeling.
Een manier om de "zinvolle" reacties/posts bij te houden, zou kunnen bestaan uit het kunnen markeren van de reactie/post (genre moderatie, maar dan voor jezelf).
Meer uitgebreid zou dit, in lijn met producten in de pricewatch, ook kunnen door de mogelijkheid van toevoegen aan bepaalde lijsten, al dan niet publiek (ik trek hierbij een parallel met de Inventaris op ons account).