Trap verven, Sigma over Flexa?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-04 23:43
Hoi mede klussers,

Onlangs heb ik iemand over de vloer gehad die voor ons de trap gestript, geschuurd en geverft heeft. Nu zijn we niet tevreden over zijn kwaliteit en na dat hij drie dagen over de vloer is geweest en veel mooie beloftes heeft gedaan heb ik besloten dat ik het zelf maar ga afmaken. Ik heb ervaring met trappen renoveren vanuit het vorige huis. Ik wil de verflagen die er nu op zitten licht opschuren om oneffenheden weg te halen en daarna met een kwaliteit lak de afwerking doen. Hij heeft gebruik gemaakt van Flexa Mooi & Makkelijk vloeren en trappen (grondverf+lak in 1), maar ik heb het idee dat dit echt troep is en deels het slechte resultaat veroorzaakt. Nu ben ik van plan om het af te maken met Sigma traplak S2U Nova. Mijn vraag kan dit over de onderlaag van het Flexa product heen?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:54
het kan wel, maar bestaande oneffenheden / mindere hechting blijft een probleem. Als de originele laag los laat komt jouw mooie laag ook los.
Alternatief is opnieuw schuren en hele mooie houten trap hebben... die je mogelijk zonde vindt om te verven, maar als je toch wilt verven kan je dan weer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
Als ik je goed begrijp bedoel je met hechting de hechting tussen aangebrachte verf en hout. Weet je hoe het zit met de hechting tussen de flexa grond/lak en de sigma traplak? Dat is iets waar ik geen idee van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:28
Dat kan wel over elkaar heen, maar ik zou het niet te licht opschuren.
Schuren heeft naast het gladmaken als doel het hechtingsoppervlak te vergroten. Ik zou, helemaal omdat je denkt dat het troep is wat er nu op zit, het stevig opschuren met een grover schuurpapier (p150 oid), dan een keer lakken met de verf die je wil. Laten drogen, dan opschuren met een minder grof schuurpapier, p220 oid, en dan nogmaals aflakken. Hou er rekening mee dat het lang duurt voordat dergelijke lakken volledig uitgehard en stootvast zijn.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
Ja, ik vrees ook dat het dan toch misschien weer twee keer lakken wordt inderdaad. Balen dit want ik had het juist graag willen uitbesteden omdat ik het geen leuke klus vind. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05 09:29
Voor 1500 euro heb je al een mooie restauratie met pvc/laminaat tredes en stootborden incl plaatsing. Misschien het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-05 19:26
Murkmans schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:32:
Voor 1500 euro heb je al een mooie restauratie met pvc/laminaat tredes en stootborden incl plaatsing. Misschien het overwegen waard
Met welk bedrijf heb jij een goede ervaring, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05 09:29
@companion_cube https://www.trapenlaminaatstore.nl/

Wij waren ook begonnen met opschuren etc maar de trap zat vol lijmresten van de vloerbedekking. Echt een kriem om te verwijderen. Uiteindelijk op advies van de aannemer gewoon laten renoveren.
Pagina: 1