Welk type PC geschikt als mini-pc + home assistant + server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Wellicht niet het exact juiste topic waarvoor sorry.

Ik wil graag een apparaat hebben waarmee ik de volgende dingen kan doen:

1. Er een televisie op aansluiten zodat ik het OS van de smart TV kan omzeilen en dus de televisie eigenlijk alleen als monitor gebruik.

2. Home Assistant er op installeren zodat ik daarmee allerlei smart devices kan aansturen.

3. Hem gebruiken als een server voor een grote collectie aan digitale muziek bestanden (nee, ik doe niet aan Spotify). Derhalve moet hij ook aan een versterker met luidsprekers kunnen worden verbonden.

Een logisch gevolg van deze wensen is dat het dus om een apparaat gaat dat een laag verbruik heeft omdat hij altijd aanspreekbaar moet zijn.

Verder moet er ruimte zijn voor erg veel opslag en heb ik een erg sterke voorkeur voor het kunnen gebruiken van Windows OS.

Is er iets wat hier perfect voor zou kunnen werken? Wat voor soort apparaat moet ik dan zoeken? Ik snap dat ik elke random PC hier wel voor zou kunnen gebruiken maar een zo laag mogelijk verbruik is wel essentieel.

Kan ook zo zijn dat 1+2+3 op één geen goed idee is. Dan lees ik dat ook graag.

Zelf bouwen van onderdelen is overigens geen probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:13
Heb je de De beste thuisserver/Desktop Best Buy Guide al gezien? Voor geluid is het aan te raden een USB DAC te kopen als je versterker niet over zo'n ingang beschikt, sommige modernere versterkers hebben zo'n aansluiting. Het geluid uit geluidschips is zeker bij de goedkopere moederborden vaak zo-zo....

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 04-10-2024 15:39 ]