Mijn vraag:
Ik heb in Excel een lijst met opdrachten. Voor iedere opdracht geldt een deadline waarbinnen een rapport verzonden moet worden. Zie onderstaande afbeelding.
Ik wil graag:
1) als de deadline <31 dagen na vandaag, dan tekstkleur rood
2) als de deadline <14 dagen na vandaag, dan tekstkleur rood èn arcering oranje
3) als rapport verzonden is, dan géén opmaak (dus, dan mogen 1) en 2) niet meer uitgevoerd worden).
4) lege/toekomstige regels geven nu automatisch de opmaak van 2). Die zou ik liever wit zien, totdat er opdracht ingevuld is/wordt.
Ik heb 1) en 2) nu ingesteld met een voorwaardelijke opmaak (zie afbeelding), maar loop dus vast op hoe ik 3) en 4) voor elkaar moet krijgen.
/f/image/tNgP8CEwpNVPxcUmMnt5JvIU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/i1a7F57J44Ylvg96MSKnFl9H.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel (Office 2021)
Ik heb in Excel een lijst met opdrachten. Voor iedere opdracht geldt een deadline waarbinnen een rapport verzonden moet worden. Zie onderstaande afbeelding.
Ik wil graag:
1) als de deadline <31 dagen na vandaag, dan tekstkleur rood
2) als de deadline <14 dagen na vandaag, dan tekstkleur rood èn arcering oranje
3) als rapport verzonden is, dan géén opmaak (dus, dan mogen 1) en 2) niet meer uitgevoerd worden).
4) lege/toekomstige regels geven nu automatisch de opmaak van 2). Die zou ik liever wit zien, totdat er opdracht ingevuld is/wordt.
Ik heb 1) en 2) nu ingesteld met een voorwaardelijke opmaak (zie afbeelding), maar loop dus vast op hoe ik 3) en 4) voor elkaar moet krijgen.
/f/image/tNgP8CEwpNVPxcUmMnt5JvIU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/i1a7F57J44Ylvg96MSKnFl9H.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel (Office 2021)