hoe krijg ik deze halogeen lamp uit het spotje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 15:22
deze lamp is stuk en wil ik vervangen echter er zit geen veer of ring om de lamp, de lamp kan niet door het gat en de potnagels zorgen ervoor dat de achterkant ook geblokkeerd is.
ik heb geprobeerd de ring te verwijderen (trekken maar ook draaien) geen beweging in te krijgen..

het is een kantelbare spot onder de overkapping buiten (ik ken het merk niet, zat er al toen we het huis kochten en er staat niks op)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7cJ3O6wuH_I9TSBn6f6JXitT6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYNTTCrIDOv8QLboIYjkiA6p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFKgx7obTRNkhpE6wwUYoCPf78w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/err8ubWrTiAgjkKgr6WBTlqt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
Die hoor je er van achteren gewoon uit te kunnen trekken, via de voorkant gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

klick schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:38:
de lamp kan niet door het gat en de potnagels zorgen ervoor dat de achterkant ook geblokkeerd is.
Bevestigingswerk iets naar buiten buigen zodat die er wel door kan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
bedankt voor jullie reacties, dit was niet de oplossing.
ik heb van alles geprobeerd, maar de oplossing was het lapje naar buiten drukken. dus op de gu10 palletjes druk zetten zodat het lampje met de kap naar buiten schiet.

het is een ouder systeem misschien heeft iemand er iets aan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiggerStubble
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:12
Kleine schroevendraaier of mesje tussen de rand van de ring en de lamp en iets naar beneden duwen. Bij kleine beweging het zelfde aan de andere kant. De ring valt er dan uit (blijft gemonteerd op zijn plek doordat het iets knelt) en de lamp komt aan de fitting naar beneden. Meestal doe je dat met het armatuur nog in het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
@DiggerStubble nu ik weet hoe deze armatuurtjes werken ga ik die tip zekers proberen bij het vervangen van alle lampjes door led. thnx!

[ Voor 22% gewijzigd door klick op 06-10-2024 13:03 ]

Pagina: 1