Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekleinloog
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-10-2024
Momenteel heb ik een iPhone. Ik wil graag een smartphone waarbij als ik foto's verplaats van 'Bibliotheek' of 'Recent' naar albums, dat deze niet meer in 'Bibliotheek' of in de Recent' komen te staan. Zo heb ik heel overzichtelijk welke foto's ik al verplaatst heb naar een map en welke ik nog moet doen, in plaats dat alles foto's in 1 map (bibliotheek/recent) blijven, zo kan ik lastig dingen terugvinden/ordenen. Naar mijn weten kon dit met mijn vorige Samsung. Iemand een idee of dit nog bij smartphones kan, zo ja welke?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:40
Dat is natuurlijk niet iets dat aan de smartphone gebonden is, maar aan het OS van die telefoon en de specifieke app die je gebruikt.

Case in point - ik gebruik op een Samsung Galaxy A53 een alternatieve galerij app genaamd "Eenvoudige Galerij Pro". Daarin heb je de mogelijkheid om je foto's op de gebruikelijke manier te laten zien (dus gewoon alles op één hoop, doorgaans gesorteerd op datum) maar ook in de afzonderlijke mappen die je die app laat weergeven.

Daarmee kan ik ook heel eenvoudig foto's van bijvoorbeeld de DCIM map (van de camera) verplaatsen naar een andere op de SD kaart (handig als je die dan op je PC wilt kunnen backuppen). Of van de app van onze kinderopvang, waarin soms ook foto's van de kids worden opgeslagen die via die app worden gedeeld. Maar in principe kan dit natuurlijk met elke fatsoenlijke file management app net zo goed. Je kunt dan schakelen tussen de standaard galerij weergave en de weergave in mappen.

Ik heb alleen geen idee over de mogelijkheden op een iPhone...

[ Voor 5% gewijzigd door Seal64 op 04-10-2024 15:30 ]