aanschafrisico's LG OLED G4 55" (buitenlands model, 2LW)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-04 12:30
Ik ben voornemens een LG4 55inch aan te schaffen op basis van de vele goede reviews maar ik zie dat de bvuitenlandse versie een stuk goedkoper wordt aangeboden. Mijn vraag is of er iemand ook een buitenlandse versie heeft gekocht en weet wat de verschillen zijn wat software, taalinstellingen en andere zaken betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:56
Volgens mij zijn er heel weinig verschillen, waarschijnlijk geen. De verschillende modellen zijn er meer voor prijsdifferentiatie. Ik heb zelf al meerdere Samsung modellen uit Duitsland en Spanje geïmporteerd en geen verschillen gemerkt.

Standaarden als DVB-C en DVB-T worden overal in Europa gebruikt en voor software lijkt het mij dat het veel goedkoper is om dezelfde software op de verschillende modellen te gebruiken.

[ Voor 53% gewijzigd door oohh op 04-10-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Bedankt voor jouw advies! Hier kan ik wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Metaltoby Soms is de DVB-C tuner standaard op de frequenties van het andere land ingeschakeld. Bij oudere tv's kon je dan gewoon niet alle zenders ontvangen als je de tv gebruikte in Nederland. Tegenwoordig kan je bij de instellingen van de ingebouwde tuner dan vaak wel kiezen voor de frequenties uit Nederland en daarmee toch alles bekijken. Dat is natuurlijk een non-issue als je van die tuner toch al geen gebruik gaat maken. Wees je er wel van bewust dat al je garantie via de buitenlandse verkoper loopt en je niet valt onder het Nederlandse consumentenrecht. Mocht die tv via grijze import in Nederland verkocht worden, bij een Nederlandse winkel, dan is de verkoper wel gebonden aan de Nederlandse wetgeving.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Jorgen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:18:
@Metaltoby Soms is de DVB-C tuner standaard op de frequenties van het andere land ingeschakeld. Bij oudere tv's kon je dan gewoon niet alle zenders ontvangen als je de tv gebruikte in Nederland. Tegenwoordig kan je bij de instellingen van de ingebouwde tuner dan vaak wel kiezen voor de frequenties uit Nederland en daarmee toch alles bekijken. Dat is natuurlijk een non-issue als je van die tuner toch al geen gebruik gaat maken. Wees je er wel van bewust dat al je garantie via de buitenlandse verkoper loopt en je niet valt onder het Nederlandse consumentenrecht. Mocht die tv via grijze import in Nederland verkocht worden, bij een Nederlandse winkel, dan is de verkoper wel gebonden aan de Nederlandse wetgeving.
De garantievoorwaarden zijn wel een belangrijk punt. Deze tv wordt via Bol.com verkocht. Dan zijn de voorwaarden van Bol.com van toepassing volgens het Nederlands recht als ik het goed begrijp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Metaltoby schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

De garantievoorwaarden zijn wel een belangrijk punt. Deze tv wordt via Bol.com verkocht. Dan zijn de voorwaarden van Bol.com van toepassing volgens het Nederlands recht als ik het goed begrijp
Is het Bol.com zelf, of een wederverkoper?
Je betaalt weliswaar aan Bol, maar ik zou voor de zekerheid even checken waar je geld uiteindelijk naartoe gaat. Sommige verkopers nemen het niet zo nauw met de regels. Stel dat het een buitenlandse wederverkoper is, dan kun je het beste even met Bol zelf contact opnemen om te vragen hoe garantie-afwikkelingen en geschillen verlopen in die situatie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
lijkt me een goed plan, bedankt voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 22:23
(jarig!)
Hou er rekening mee dat bij grotere TV's het tegenwoordig normaal is dat de importeur (LG in dit geval) een reparateur aan huis stuurt als er reparatie binnen de garantie nodig is.

Bij een buitenlands model zal dat niet gebeuren, dan moet die TV terug naar de leverancier.
De Nederlandse importeur heeft die TV niet geleverd en zal er dus ook niks mee te maken willen hebben.

Als het ding blijft werken is er niks aan de hand, maar als je garantie nodig hebt dan kan een buitenlands model wel eens een issue worden.

Vooral als het ding dan terug moet, wie is er dan aansprakelijk als er tijdens de verzending iets mee gebeurd? Kan maar zo dat ze dan roepen dat je het ding niet goed ingepakt hebt.

Misschien doemdenken, maar wel reële risico's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 16:46

OmeJoyo

This is me

Wat hierboven staat, daarnaast zijn vaak de verlengde garanties op het scherm ook niet geldig omdat deze specifiek voor een bepaald land gelden.

Dus ja zolang het werkt prima, maar bij defecten zul je meer uitdagingen moeten verwachten dan normaal.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:13
Het verhaal van RobbieT is inderdaad de belangrijkste afweging: reparatie aan huis is voorbehouden aan NL modellen.
Overigens zie ik nu dat LG een cashback heeft op de G4, wat het prijsgat wellicht kleiner maakt? Bovendien ook al eens hier meegepraat? Dat neemt soms het prijsverschil zelfs helemaal weg.
Pagina: 1