Intergas Xtreme 36 foutcode F004 bij koud weer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 15:31
Ik heb nu een paar jaar het volgende probleem. Zodra het 's-nachts kouder wordt, gaat de ketel vaak in storing als ik in de ochtend wil douchen. De storing is F004, geen vlam tijdens start. Na een paar keer resetten van de storing, lukt het uiteindelijk toch om te ontsteken en de rest van de dag is het dan ook geen probleem meer.

De reden van de storing kan zijn: Slechte aarde, lage gasdruk, verstopt chifon. Kan me niet voorstellen dat het 1 van deze redenen is aangezien de ketel in de zomer goed werkt. Aarde en chifon ook nog zelf gecontroleerd. Ook heb ik al eens de ontstekingspin en kabel vervangen, maar dat maakte dus ook niks uit.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Misschien iets van condensatie op de plek waar de vonk plaatsvindt oid?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Dat laatste is zeker een mogelijkheid.
Je kan eens proberen om de ww comfort functie een paar dagen aan te zetten, dan blijft de ketel op temperatuur. (als je die tenminste nu uit hebt staan)

Anders even met Intergas bellen, wellicht is het software matig op te lossen.
Lang lang geleden had de Nefit Smartline dit ook met de eerste serie dat de ionisatiepen vochtig werd en daar werd de besturing gewisseld.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 15:31
Bedankt voor je antwoord edsandje.

De comfort functie staat nu inderdaad uit, maar heeft voorheen wel aangestaan en toen trad het probleem ook op. Misschien wel minder, dus ik ga hem maar weer eens aanzetten.

Ik zal het inderdaad ook meteen maar eens bij intergas zelf melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bessembiender
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-01 22:49
Mijn ketel valt op foutcode f002 maar dit doet hij alleen bij het vullen van het bad. Dus met al het overige gebruik niet.
Bad staat op de begaande grond hier is ook regendouche een gewone douche en wastafels maar dus alleen bij het vullen van het bad valt de ketel op storing.
Op de eerste verdieping is ook een regendouche en een gewone douche. Ook hier valt hij nooit op storing. De ketel hangt 1 verdieping hoger.

Kan het ook een andere oorzaak hebben dan de sensor die dus alleen maar storing f002 geeft met het bad vullen.

Deze inmiddels vervangen
Intergas
Intergas vervangingset tbv stromingssensor 074804

als ik de S3 sensor van de leiding afklem dan blijft de ketel gewoon warm water gevenbij douchen alleen ook weer niet bij het bad :(

Intergas xtreme 36 cw5

Gebruik de ketel alleen voor warm water na aanschaf van een warmtepomp. zou het ook aan instellingen van de ketel kunnen liggen. maar wel raar dat hij dit dus alleen bij de (staande)badkraan doet

Wat o wat zou dit kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:21
Het bad zal veel meer water gebruiken dan de douche.
Als het geen verschil maakt of S3 wel of niet op de leiding zit denk ik dat de sensor of draad kapot is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bessembiender
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-01 22:49
Even een update.
Heb de NTC sensor van de verwarming zijde klem 22 mm omgebouwd naar de naar klem 15 mm voor warmwater. Dan blijft de storing ook komen. Wel is dit niet te zeggen hoelang dit precies duurt meestal rond de 2 minuten.
als ik de kabel van de NTC sensor loskoppel krijg ik gelijk melding N020
Pagina: 1