Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazda rijder
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Sinds deze week heb ik de Samsung Galaxy A25 5G, met Android 14, daar komt steeds als ik een paar keer tik op een willekeurige toets op het toetsenbord een blauw kader tevoorschijn, in de instellingen staat dat het vergroten en verplaatsen van het toetsenbord is, het is erg irritant en vervelend dat het steeds tevoorschijn komt met typen, ik moet dan steeds op de zijknop drukken om het weg te krijgen, ik zie nergens staan bij Samsung dat ik het ergens kan uitzetten of verwijderen, ook niet via het web. In de Samsung Galaxy community heb ik de vraag ook gesteld, maar nog steeds geen reactie. Het is volgens mij niet Gboard of Swiftky, die staan niet op de telefoon. Ik heb ook een Samsung Tab A7, daar staat het ook in de instellingen, maar daar komt het niet tevoorschijn.
Is er een mogelijkheid om dit ergens uit te zetten ? Verwijderen zal denk ik niet gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNXibGuQ_iEtAnpJkPAIw1IELzs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RbowUTSjX4mNnemlVbQe4FIs.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ha1r6XJ2UPAWIFQId_n9ivoJPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giJTzEHPRfhuc51BgENt7kxz.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
In de instellingen van de telefoon, onder Algemeen Beheer, Toetsenbord Lijst en Standaard, Samsung Toetsenbord, kun je onderaan kiezen voor Resetten naar Standaard instellingen.
Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In het verlengde daarvan kan je bij instellingen-apps zoeken naar "Samsung toetsenbord" (als je die niet kan vinden staan systeem-apps misschien niet zichtbaar) en daarvan de data en eventueel updates verwijderen.

Als dit toetsenbord vervelend blijft doen, kan je ook een ander toetsenbord installeren en die gebruiken. Als het daarbij ook gebeurt ligt het aan Android, niet aan het toetsenbord. Ik gebruik zelf al heel lang SwiftKey (tegenwoordig van Microsoft zoals je al zei), die vind ik fijner werken en aan te passen dan het Samsung toetsenbord