Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefs
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn vraag

Ik had een Lumix DMC LX100II en heb die verkocht.

Als ik nu een SD card uit die camera in mijn Lumix TZ 30 stop, krijg ik op de weergave van de foto's die op die kaart

staan, een wazig beeld.

Ik kan met die TZ 30 op die kaart goede beelden maken die ook goed worden weergegeven, en

vraag me dus af waarom die beelden , met de andere camera gemaakt zo wazig worden weergegeven.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via jefs op 03-10-2024 22:05)

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
De foto’s van je andere camera zijn in een net iets ander formaat opgeslagen en je nieuwe camera ondersteund dat formaat niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:57
Normaal gesproken formatteer je een sd kaart in de camera zelf als deze nieuw is of in een andere camera stopt.
Dat al gedaan?

Edit: Vraag verkeerd gelezen, onderstaande reactie is beter op zijn plaats.

[ Voor 23% gewijzigd door Gummiebeer op 03-10-2024 18:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
De foto’s van je andere camera zijn in een net iets ander formaat opgeslagen en je nieuwe camera ondersteund dat formaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tomas_ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:20:
Ofwel: de native resolutie van het display verschilt en dús gaat de camera de afbeelding schalen om de foto op het display te passen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan ook zijn dat de foto's van de andere camera in RAW-formaat zijn en dat je alleen de thumbnail te zien krijgt Vaak is dat een klein bestandje bij de RAW-file, zodat de camera niet de hele RAW-foto hoeft te openen, dat duurt nml lang.

Bij twijfel de SD-kaart even in een computer of laptop steken en uitlezen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:20
Zoals hierboven staat, even op je computer bekijken, dan zal je zien dat de foto's hoogstwaarschijnlijk gewoon prima zijn. Als je er meer over wilt weten, vertel dan even in wat voor formaat/instelling die foto's van je oude camera gemaakt zijn. Ik gok ook op een mismatch tussen de fotoresolutie en de native resolutie van het scherm, maar we zitten nu vooral te gokken.
Pagina: 1