Creatieve oplossing wegsteken chauffagebuizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4_Bruges
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-10-2024
Hallo iedereen
Wie kan er me helpen bij het bedenken van een creatieve oplossing om deze doorn in mijn ogen te verbeteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI1yo_GGN3qPan5Lm2HSH5Sjf8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qyg8OLKIjNYo6jgs4sDFdti.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om 2 chauffagebuizen die uit een gyprocwand (al behangen en geverfd) steken. Ik zou alles wat niet wit is willen verbergen: het gat in de muur, de eerste 10 cm van de buizen. Hoogte is +-7 cm en buizen staan 7cm af van de andere muur.

Ik dacht aan een 3 houten planken wit verfen en dan als een kastje rond de buizen monteren en onderaan aan de andere muur vast maken. 2 nadelen: je gaat nog altijd een opening hebben waar je kan inkijken en de aanhechting aan de muur waaruit de buizen komen gaat waarschijnlijk niet hecht kunnen gemaakt worden.

Maar ik ben een complete niet-klusser dus misschien heb jij wel het makkelijk uitvoerbaar idee waar ik zelfs niet aan denk.

Alvast bedankt voor elke input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
In combinatie:
• mantelbuizen wegknippen
• rozet(ten) om buis tegen muur, anders zelf rozet maken van hout door plankje verticaal door te zagen en dan beide kanten inzagen voor leidingen
• om buizen kan witte buisisolatie met rozet om einde ook wit af te sluiten (of witte tape)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 03-10-2024 20:16 ]