Scannen vanuit Adobe Acrobat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 19:35
Mijn vraag
Als ik vanuit Adobe Acrobat wil scannen naar mijn Epson ET-4850 printer/scanner, dan krijg ik deze melding:
"Voer enkele geldige pagina-afmetingen in" maar de het veld wat ik daarvoor moet gebruiken is grijs. Ik kan daar dus niets invullen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
In gebruik Windows 10 en Adobe Acrobat

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel gezocht op internet maar geen oplossing kunnen vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je het andersom bedoelt, scannen door de scanner naar (een pdf die je opent in) Acrobat. Is het niet makkelijker om het te doen met de reguliere scansoftware? De pdf-output kan je altijd nog openen in Acrobat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Als reactie op het antwoord van F-J-K:
In Acrobat kun je kiezen voor: Bestand/Maken/Van scanner. Doe ik dat dan wordt er gevraagd om geldige pagina-afmetingen. Maar die kan ik dus niet opgeven omdat dat invulveld grijs blijft.
Natuurlijk kan ik ook met mijn scannersoftware een pdf-scan maken en dat later openen in Acrobat. Mij gaat her erom dat Acrobat de mogelijkheid geeft om te scannen maar dat ik die scan niet kan voltooien omdat er naar iets gevraagd wordt dat ik niet in kan vullen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jozef 54 op 03-10-2024 22:20 . Reden: Om het duidelijker te maken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah OK, ik wilde even zeker weten dat ik het goed had begrepen. Heb helaas al lang geen Acrobat meer om mee te kijken dus hoop dat anderen dat wel kunnen. Voor nu is er in ieder geval een omweg.

Dubbelcheck even of je de meest recente versie van Acrobat en van de drivers / scanner tool hebt. En zo ja, probeer eventueel juist 1 versie ouder te nemen van de driver. Tenminste als test.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
F_J_K bedankt voor je reactie. Ik heb de 'oude' driver teruggezet maar dat helpt helaas niet. Inmiddels ook al iets op internet gevonden over dit probleem (https://community.adobe.c...nning-to-pdf/td-p/9587915) maar daar staat ook geen oplossing bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even geheel terzijde: wanneer je iemand wilt "taggen" krijgt diegene dat te zien wanneer je een @ voor de naam zet. Dus
code:
1
@F_J_K
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Ik heb nu een oudere versie van Adobe geïnstalleerd en het probleem doet zich nu niet meer voor. Toch vreemd vind ik.
Pagina: 1