Port forwarding vanaf Fritzbox naar rpi4/nginx werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Ik zocht op dit specifieke probleem en vond mijn oude topic uit februari 2023, toen ik een probleem had met portforwarding vanaf Fritzbox naar Deco. Nu het volgende: Ik wil die hele Deco-mesh eruit halen en alles via de Fritzbox doen. Dus portforwarding ingericht naar mijn raspberry pi4 die ik met netwerkkabel aan de Fritz heb gehangen.

Echter kent ie aan de extern toegewezen poortnummer een geheel ander al dan niet willekeurige poort aan terwijl het naar de Deco zo ging: poort 443 ging naar poort 443 naar Fritz. Middels nginx kan/kon ik bv mijn HA benaderen via een url die dan door de nginxproxymanager naar de goede poort/site op de pi4 gaat. De extern toegewezen poort ook maar gemapt in nginxproxymanager (in de docker-compose.yml). maar nog steeds als ik hass.domein.nl intik dan komt ie er niet. Even deed ie het naar een andere wel met site.domein.nl:poortnummer maar daar is ie ook mee gestopt. Ben een beetje lost. En op het forum van nginx zou wat staan maar die site doet het niet, althans die kan ik niet benaderen (al dan niet op raadselachtige wijze).

Voor nu maar even weer terug naar de oude situatie.

aka pluim003

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Update: ik denk dat ik iets verder ben. Hij kende een andere poort toe doordat die 443 al gebruikt werd op de Deco. Nog ff een herkansing door 443 en 80 daar te verwijderen.

Update: dat was het dus. Nu werkt het dus zoals ik het wil. :-)

[ Voor 16% gewijzigd door DikkieDick op 03-10-2024 16:37 ]

aka pluim003