Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreskin1976
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik merk dat sinds kort de peak-shaving op de Goodwe invertors functie niet meer is wat ze was.
Voorheen bleef m'n batterij mooi rond 30% hangen, en werden pieken hierdoor opgevangen, de laatste dagen echter zakt de SOC gestaag naar 5% tegen de ochtend.

Iemand nog ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:03
Kreskin1976 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:18:
Ik merk dat sinds kort de peak-shaving op de Goodwe invertors functie niet meer is wat ze was.
Voorheen bleef m'n batterij mooi rond 30% hangen, en werden pieken hierdoor opgevangen, de laatste dagen echter zakt de SOC gestaag naar 5% tegen de ochtend.

Iemand nog ervaring hiermee?
Kan goed zijn dat de omvormer je 'omzetting' niet goed heeft verwerkt. Nog eens instellen en omvormer laten herstarten.
Hier werkt het wel.
Alleen snap ik werkelijk niets van het nut van waarom je uren invult bij de peak-shaving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreskin1976
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb deze reeds enkele malen opnieuw ingesteld, herstart en zelfs factory reset gegeven... De settings staan idd op 0u tot 23u59, 2kW en 30%. (De uren zijn volgens mij wanneer je piektarief hebt gedurende een gedeelte van de dag). Enkel de dagen (repeat) kan ik aanvinken maar niet "setten", enkel teruggaan. Maar dat had ik voorheen ook niet ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 14:53

Threster be

Do or do not, there is no try

Kreskin1976 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:37:
Ik heb deze reeds enkele malen opnieuw ingesteld, herstart en zelfs factory reset gegeven... De settings staan idd op 0u tot 23u59, 2kW en 30%. (De uren zijn volgens mij wanneer je piektarief hebt gedurende een gedeelte van de dag). Enkel de dagen (repeat) kan ik aanvinken maar niet "setten", enkel teruggaan. Maar dat had ik voorheen ook niet ingesteld...
Heb je intussen terug een betrouwbare peakshaving op de GoodWe omvormer? Ik heb het afgelopen winter geprobeerd, maar dat werkte helaas niet.