Magnum vloerverwarming en privacy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincie50
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39
Ik heb in mijn badkamer een Magnum vloerverwarming aangelegd. Nu wilde ik de app installeren en kreeg de vraag akkoord te gaan met de privacy policy en de service overeenkomst.

Mijn eerste vraag in verband met de privacy
Zonder mogelijkheid om te weigeren moet je de voorwaarden accepteren. Naast normale info die ik wel snap willen ze echter nog veel meer gegevens verzamelen.
Ik zie echter niet in waarom magnum bijvoorbeeld mijn BMI zou moeten weten. Ook dwingen ze je in te stemmen dat alle verzamelde gegevens met derden mogen worden gedeeld. Opt out is niet mogelijk.

Verder zijn de te accepteren voorwaarden in de app veel uitgebreider dan de voorwaarden zoals beschreven op de website..

Hoe gaan jullie hiermee om?

Mijn tweede vraag
Volgens de service overeenkomst wordt gebruik gemaakt van Tuya service platform.

Is er een mogelijkheid om wel gebruik te maken van de wifi zonder dat ook Tuya allerlei informatie verzameld?

Ik ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut8ZFeZDJTNgK8J5YrHOLYyxi-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NsdJf0dH4ikLhBTXaQxDPJQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj5G0SxLho98L_03xVmtbsf5jiw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbwzy1sL5JOuZVqFC9OII2Gj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpL6Gif_wNi2GuBC8nFrErRJyn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrkTIWldVskhBG4CbNgUSpuY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gebruiken zonder smart functie?

De vloerverwarming in mijn badkamer heb ik 1x ingesteld en raak ik nauwelijks aan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42
Is de app / wifi de enige manier om ‘m werkend te krijgen? Of kan je ‘m ook offline programmeren op de “domme” unit aan de wand, als je die hebt? Wij hadden ‘m (ook Magnum) namelijk geprogrammeerd om op vaste tijden aan te springen ’s ochtends (voor vertrek naar werk) en ’s avonds (kinderen in bad). Ik zie weinig meerwaarde om ‘m elke keer handmatig in te schakelen via de app eigenlijk.

Ik zeg trouwens hadden, want ik heb ‘m een paar maanden terug uitgeschakeld omdat ie een godsvermogen aan vermogen vrat. We merken weinig verschil eerlijk gezegd, van de winter nog even aankijken maar het kan maar zo zijn dat ie niet meer aan gaat.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Denman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:02:
Is de app / wifi de enige manier om ‘m werkend te krijgen? Of kan je ‘m ook offline programmeren op de “domme” unit aan de wand, als je die hebt? Wij hadden ‘m (ook Magnum) namelijk geprogrammeerd om op vaste tijden aan te springen ’s ochtends (voor vertrek naar werk) en ’s avonds (kinderen in bad). Ik zie weinig meerwaarde om ‘m elke keer handmatig in te schakelen via de app eigenlijk.

Ik zeg trouwens hadden, want ik heb ‘m een paar maanden terug uitgeschakeld omdat ie een godsvermogen aan vermogen vrat. We merken weinig verschil eerlijk gezegd, van de winter nog even aankijken maar het kan maar zo zijn dat ie niet meer aan gaat.
Owja, dat is de andere handeling die ik uitgevoerd heb -> Uitschakelen. Want geld -> zwart gat.
€ 560,- per jaar hier op 12m2 mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Persoonlijk zou ik problemen hebben met deze voorwaarden en zou ik dit dus laten voor wat het is, maar dat houd vermoedelijk in dat je het niet kunt gebruiken?

Verder zou ik dit ook niet "smart" gebruiken, want het vreet bakken met stroom omdat het niet zo efficiënt is.

Helaas antwoorden die je niet veel verder helpen ben ik bang, wellicht omdat het er nu toch al in ligt kijken of er een mogelijkheid is voor een minder intelligente bediening ervan?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
vincie50 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:53:
Ik zie echter niet in waarom magnum bijvoorbeeld mijn BMI zou moeten weten.
Ik ook niet, maar zoals ik het lees is het vooral dat als je een slimme weegschaal verbind met hun systeem (met de vraag: Hoe dan? En waarom?), die dan dus BMI data naar hun systeem doorstuurt, ze die zullen verwerken. Als je geen slimme weegschaal verbind ermee gebeurd dat uiteraard niet.
Pagina: 1