Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorian2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 21:26
Ik heb in mijn huis vloerverwarming en een aantal radiatoren (sommige met een ouderwetse thermostaat knop andere "dom"). Nu heb ik een kamer die wat verder van de thermostaat af zit en omdat die kamer meer buitenmuren heeft is het daar vrijwel altijd kouder dan de ruimte waar de thermostaat is (met vloerverwarming).

Nu dacht ik dit met een slimme thermostaat knop op te lossen, maar ik heb begrepen dat zo'n knop enkel de radiator open of dicht zet voor warm water. De CV ketel moet dan dus wel draaien en dat is vaak niet het geval. Is er een systeem waarmee je adhv een warmte sensor de CV ketel aan kan laten slaan ondanks dat de thermostaat zelf aangeeft dat het in de ruimte waar deze hangt warm genoeg is?

Ik heb iets geleden over 2weg zonekleppen, is dat daar voor bedoeld?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Tweede thermostaat.
Electrische verwarming.
Trui/vest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

Barrycade

Through the...

Kan wel, moet je meer slimme knoppen hebben. Dus die dan de woonkamer knijpt maar d ecv door laat lopen in de koude kamer. Tado kan dat, maar vloerverwarming kan lastig zijn daarin.

Wellicht een grotere radiator ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:04
Even naar iets als Tado kijken. Die doen zoneverwarming en dat is waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-10 22:57

Jorissie87

No diggity

zelfde uitdaging met mijn werkkamer. Thermostaat zit beneden en verwarmd het vroeg in de ochtend naar 19 graden. Als ik wat later begin met werken en het koud krijg, dan staat de thermostaat alweer uit (want ingestelde temperatuur is bereikt). In mijn geval draai ik dan op mn werkkamer de radiatorknop volledig open en zet de thermostaat tijdelijk even naar 19,5. Niet de ideale oplossing want hij gaat dan de woonkamer en badkamer (waar ik op dat moment niet ben) ook verwarmen maar gelukkig is mijn werkkamer snel op temperatuur en kan vervolgens de thermostaat weer laag zetten.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:51

Esumontere

Floep, banaan.

Airco :)
Pagina: 1