Cat 6 patchkabel met twee haakse connectoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 08:53
Hallo

Ik ben op zoek naar Cat 6 patchkabels met aan beide zijden een haakse connector. Probleem met mijn huidige patchkabels is dat de deur van de patchkast moeilijk dicht gaat.

Deze van Unifi zien er goed uit maar ik weet niet als deze standaard in 90° staan of als deze geplooid zijn voor de foto. Ik zoek er die altijd in 90° staan. En in verschillende kleuren (geel, groen, rood, zwart, wit) verkrijgbaar zijn. De andere zijn enkel in zwart of grijs te verkrijgen.

De meeste kabels die ik vind hebben slechts aan 1 zijde een 90° RJ45-connector.

Als alternatief lijken de dunne patchkabels ook goed te zijn alleen vraag ik me af welke AWG dan goed is. Meestal zijn die AWG 28 en als ik me niet vergis moet deze voor Cat 6 AWG 23 zijn. Zoals deze van ACT. Deze zijn wel nogal aan de dure kant... Net zoals deze van FS.com.

Hebben jullie hier meer ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19

Kraz

Saving the world

Heeft AlleKabels niet iets voor je?

Daar staan wat haakse kabels tussen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Heb deze al bekeken maar niet verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tomovich schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:59:
Deze van Unifi zien er goed uit maar ik weet niet als deze standaard in 90° staan of als deze geplooid zijn voor de foto.
Nee, die zijn buigbaar. Standaard zijn ze recht. Eenmaal gebogen buigen ze niet uit zichzelf terug.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik denk dat het kiezen wordt tussen prijzige CAT6 zoals deze of CAT5E doen en (veel) minder kwijt zijn. Als het om heel korte afstand gaat zou ik 10Gb ook wel door CAT5E laten gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32
Voor patchkabels is de dikte nauwelijks van belang en cat 5e of cat 6 ook niet.
Kijk eens op Aliexpress daar is de keuze reuze.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-10 21:53
Deze van ACT. Dit is nu wel Cat6A maar mss bestaan ze ook in Cat6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW0bLT4AGDE0FRKhTig8YcFulug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiJnPmxffdeYFMASaEndiqmh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Dyckie op 03-10-2024 12:48 ]

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Op AliExpress heb ik nog nooit besteld. Hoe zit dat met invoerrechten? En hoe weet je welk product kwaliteit is en welk niet? Betrouwbaarheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 20:30
Grote kans kan je ook die rack rails een stapje achteruit zetten ...

Ik heb ooit zo'n dossier gehad waar we enkel een haakse voedingskabel op de switch moesten steken om die ganse inboedel 5cm naar achter te duwen in de rack , wat een stuk goedkoper was dan tig nieuwe patchkabels .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 23:31

Jrz

––––––––––––

Tomovich schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:24:
Op AliExpress heb ik nog nooit besteld. Hoe zit dat met invoerrechten? En hoe weet je welk product kwaliteit is en welk niet? Betrouwbaarheid?
Mooi item om uit te proberen en te ervaren toch?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

SuBBaSS

-has Ryzen

ijske schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:45:
Grote kans kan je ook die rack rails een stapje achteruit zetten ...

Ik heb ooit zo'n dossier gehad waar we enkel een haakse voedingskabel op de switch moesten steken om die ganse inboedel 5cm naar achter te duwen in de rack , wat een stuk goedkoper was dan tig nieuwe patchkabels .
Dat lijkt mij ook.

Van de andere kant geredeneerd; wat voor zin heeft een patchkast als je met standaardkabels de deur niet kunt sluiten? Is dat een speciale 'haakse-connectorkast' oid.?

Zit zelf niet heel erg in de materie maar heb een tijdje terug wel een project begeleid waar precies dit aan de hand was; deur van de kast kon niet dicht en dat leek een 'uitnodiging' voor collega's om er maar een zootje van te maken.
Bij het fatsoeneren van de patchkast bleek de rail te ver naar voren gemonteerd te zijn. Die kon vrij eenvoudig (wel met 2 man toen; apparatuur zat er ook nog 'aan' en het zou wel heel veel werk zijn om alles eerst los te koppelen) een standje naar achteren en presto; nette kast EN de deur kon weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:13

FreakNL

Well do ya punk?

We weten niet wat voor patchkast de TS heeft.

Misschien dat de staander niet naar achter kan.

Maar je kan het paneel ook dieper plaatsen, zijn oplossingen voor, bijvoorbeeld dit:

https://amzn.eu/d/3MXWCH0

En Ali is natuurlijk prima. Invoerrechten zitten in de prijs erbij en kwaliteit is prima voor kabeltjes. Betrouwbaarheid? Ook prima. Duurzaamheid is minder, maar voor de rest dan van Ome Ali.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 03-10-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 23:18
Tomovich schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:24:
Op AliExpress heb ik nog nooit besteld. Hoe zit dat met invoerrechten?
Daar hoef je geen rekening mee te houden, als je besteld met een adres in Nederland regelt AliExpress de BTW afdracht.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Staander kan inderdaad niet naar achter.
Heb al eens gezocht op AliExpress maar het is moeilijk om in al het aanbod het juiste er uit te halen. Staat allemaal door elkaar... nog even wennen.

Is de AWG belangrijk? Een Slimline kabel met AWG 28 is die even goed als een gewone patchkabel met AWG 24? Zal je een verschil merken? De aders zijn dikker bij AWG 24 maar is er ook effectief een verschil merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32
Voor korte patchkabels maakt de dikte niets uit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1