Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reablom
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 18:49
Ik heb onlangs een IR paneel op de badkamer gehangen en ik gebruik de Honeywell Evo om deze op een combinatie van tijdstip en temperatuur aan/uit te zetten via Domoticz.

- ik stel in de Evohome app een schema in. In dit voorbeeld: om 6.20u een temperatuur van 21C, om 7.30u uit.
- via Domoticz lees ik het setpoint uit en als dit boven de gemeten temperatuur (van de Honeywell round die in de badkamer hangt) zit schakel ik het IR paneel in via een Zwave switch.

Nu gebeurt er echter iets vreemds: het setpoint gaat al veel eerder omhoog dan de ingestelde tijd. Niet om 6.20, maar bijv om 5.40. Het gaat echter wél om 7.30u weer omlaag naar de ingestelde waarde.

Heeft iemand dit al eerder gezien? Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:54

Cr3ator

1 bar is geen bar

Dat wordt ws veroorzaakt door de 'adaptieve start'. De thermostaat leert zelf hoe lang het duurt om een ruimte warm te krijgen en mag tot enkele uren eerder beginnen met opwarmen om op tijd de ruimte op temperatuur te hebben. Dit is instelbaar in de Evohome. (Menuknop 5s vasthouden).

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reablom
Ja. Zo'n vermoeden had ik al. Ik heb het programmaatje in Domoticz wat aangepast. Paneel gaat aan als de ingestelde temperatuur boven de 12 graden ligt en het onder de 20 graden is op de badkamer. Paneel uit als de ingestelde temperatuur onder de 12 is.

Zo zal hij niks bij gaan leren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reablom
Grrr... Blijkbaar schakelt ie ook eerder het setpoint terug als de temperatuur al bereikt heeft. Toch maar eens in het menu neuzen straks