Sinds kort heb ik een sonos arc, dit werkt eigenlijk prima. Voor muziek, netflix e.d. is alles in orde.
Samen met de sub gen 2, en twee play 5 surround speakers.
Echter merk ik iets geks als ik afspeel van 4k bluray met de ub824, soms bij "breedbandig" geluid, zoals glasgerinkel in john wick, zit er een glitch in het geluid. Alsof er wat pakketjes verloren raken. Dit lijkt alleen bij atmos te gebeuren.
De bluray lionsgate intro doet dit gek genoeg ook al.
YouTube: Audio cutouts sonos arc playing atmos from bluray
Mijn tv, een philips 55oled708 staat op bypass en ik gebruik de originele sonos hdmi kabel en een (veel te dure) 8K kabel die ik bij de bluray speler heb gekocht in de hifi winkel. Daar verwacht ik niets geks, en het beeld valt ook niet weg ofzo.
Alle sonos zijn verbonden met LAN (gs308/rb5009), en de wifi is uitgeschakeld. Ik zie ook daadwerkelijk ~1800 kbps LAN verkeer bij het afspelen naar de twee play:5s gaan.
Waar moet ik gaan zoaken om dit op te lossen?
Of is de bitrate van 4k bluray gewoon te hoog voor sonos?
Samen met de sub gen 2, en twee play 5 surround speakers.
Echter merk ik iets geks als ik afspeel van 4k bluray met de ub824, soms bij "breedbandig" geluid, zoals glasgerinkel in john wick, zit er een glitch in het geluid. Alsof er wat pakketjes verloren raken. Dit lijkt alleen bij atmos te gebeuren.
De bluray lionsgate intro doet dit gek genoeg ook al.
YouTube: Audio cutouts sonos arc playing atmos from bluray
Mijn tv, een philips 55oled708 staat op bypass en ik gebruik de originele sonos hdmi kabel en een (veel te dure) 8K kabel die ik bij de bluray speler heb gekocht in de hifi winkel. Daar verwacht ik niets geks, en het beeld valt ook niet weg ofzo.
Alle sonos zijn verbonden met LAN (gs308/rb5009), en de wifi is uitgeschakeld. Ik zie ook daadwerkelijk ~1800 kbps LAN verkeer bij het afspelen naar de twee play:5s gaan.
Waar moet ik gaan zoaken om dit op te lossen?
Of is de bitrate van 4k bluray gewoon te hoog voor sonos?