wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeautifulx
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-04 19:07
Mijn vraag
Sinds vorige week heb ik een probleem met wifi op mijn macbook pro. De wifi doet het na aanzetten van macbook pro ongeveer 1.5 uur en daarna stopt hij ermee. Pas na een uur en veel aan en uit zetten werkt het weer. Iemand enig idee wat het kan zijn? Hotspot werkt ook niet, niks werkt dan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS Sequoia 15.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Chatgpt gaf mij een aantal tips waaronder: sudo ifconfig en0 down && sudo ifconfig en0 up in terminal te doen. Dit was helaas zonder succes. Veder kom ik er niet uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeautifulx
Is er iets wat ik kan doen of is er niks te doen en afwachten op Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
Zorgen dat je de laatste updates hebt denk ik, en zoveel mogelijk alles up to date houden.

Heb geen verstand van mac os, maar bij toeval kwam ik het artikel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Ik begrijp dat je leuk dat je met ChatGPT hebt gekletst en een paar Terminal commando's hebt uitgeprobeerd.... maar heb je ook al Apple Support gebeld? https://support.apple.com/nl-nl/contact

Die terminal commando's resetten je netwerk instellingen. Ik zou daar niet zomaar mee gaan rommelen maar eerst eens de reguliere stappen proberen: wifi aan en weer uit, wifi netwerk 'vergeten' en weer opnieuw instellen, je router restarten, proberen via een ander wifi netwerk. Ik mis ook even in je verhaal of je nog andere zaken draait die invloed hebben op je netwerk, wellicht via je router of andere software op je Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeautifulx
Archer_VC10 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:38:
Ik begrijp dat je leuk dat je met ChatGPT hebt gekletst en een paar Terminal commando's hebt uitgeprobeerd.... maar heb je ook al Apple Support gebeld? https://support.apple.com/nl-nl/contact

Die terminal commando's resetten je netwerk instellingen. Ik zou daar niet zomaar mee gaan rommelen maar eerst eens de reguliere stappen proberen: wifi aan en weer uit, wifi netwerk 'vergeten' en weer opnieuw instellen, je router restarten, proberen via een ander wifi netwerk. Ik mis ook even in je verhaal of je nog andere zaken draait die invloed hebben op je netwerk, wellicht via je router of andere software op je Mac?
Bedankt voor je reactie. Het netwerk waarop ik het meest gebruik maak is van de hogeschool. Iedereen werkt hier op macbooks en hebben nergens last van. Andere netwerken lukken op dat moment ook niet, bijvoorbeeld mobiele hotspot. Op mijn mac staat niet veel software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Ik werk ook met een MacBook, ook op Sequoia en ik herken het probleem niet. Daarom raad ik je sterk aan eens met Apple support te bellen en ook de IT afdeling op je Hogeschool. 'Anderen hebben dit probleem niet' betekent misschien dat er met jouw MacBook wellicht iets aan de hand is en op afstand valt daar niets over te zeggen. 'Niet veel software' maakt ook niets uit, er hoeft maar één gek tooltje tussen te zitten wat iets geks doet met jouw netwerkinstellingen (de kans is klein, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeautifulx
Archer_VC10 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:08:
Ik werk ook met een MacBook, ook op Sequoia en ik herken het probleem niet. Daarom raad ik je sterk aan eens met Apple support te bellen en ook de IT afdeling op je Hogeschool. 'Anderen hebben dit probleem niet' betekent misschien dat er met jouw MacBook wellicht iets aan de hand is en op afstand valt daar niets over te zeggen. 'Niet veel software' maakt ook niets uit, er hoeft maar één gek tooltje tussen te zitten wat iets geks doet met jouw netwerkinstellingen (de kans is klein, maar toch).
Zojuist Apple gesproken, die konden het probleem niet zo snel lokaliseren. Vanavond willen ze mee gaan kijken in mijn macbook of ze iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeautifulx
Update: Apple adviseert mij om een test gebruiker testen. Mocht dat niet werken dan bieden ze mij een andere aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:11
Starting with Sequoia, macOS is picking up the same private and rotating MAC address features.
Weet niet of dit zo is, maar om te beginnen, zou ik deze feature maar eens uitzetten.
Pagina: 1