Printer verbinden met computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martbrinkhuis
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb sinds zeer kort een Bambu Lab P1S gekocht en ook geleverd. Nu heb ik veel ervaring met mijn lasersnij/cnc machine maar behalve dat ik een voorbeeldje kan printen die in de meegeleverde geheugenkaart zit kan ik er echt helemaal niets mee. Ik heb Bambu studio op mijn laptop staan maar krijg bijvoorbeeld de printer niet verbonden met de laptop. En dan kun je ook geen projecten printen vanaf de laptop.
Voor betaalde on-site support zul je via vraag en aanbod moeten adverteren, maar onze hulp via het forum is kostenloos ;)

[ Voor 21% gewijzigd door _ferry_ op 02-10-2024 21:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 20:35
Heb je de printer al in LAN-modus gezet en aan je netwerk aangesloten? Dus in hetzelfde wifi-netwerk als je laptop met de software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:22
Heb je de Bambu Lab Wiki al doorgenomen? link

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wat ik las kan je ook je ontwerp naar het geheugenkaatje "zenden" en dan het kaartje van PC naar je printer brengen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martbrinkhuis
vj_slof schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:35:
Heb je de printer al in LAN-modus gezet en aan je netwerk aangesloten? Dus in hetzelfde wifi-netwerk als je laptop met de software.
Hij geeft wel aan dat ie is verbonden met het netwerk maar in "studio" zegt hij dat hij geen apparaat gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martbrinkhuis
memphis schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:10:
Wat ik las kan je ook je ontwerp naar het geheugenkaatje "zenden" en dan het kaartje van PC naar je printer brengen.
Heb ik gedaan maar hij ziet dan geen bestand in het display. Het bestand heet Bambu studio.3mf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:22
Martbrinkhuis schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:23:[...] Hij geeft wel aan dat ie is verbonden met het netwerk maar in "studio" zegt hij dat hij geen apparaat gevonden heeft.
Ook correct 'ingelogd" zoals de Wiki omschrijft?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 19:33

SA007

Moderator Tweaking
Bij Bambu heb je 2 opties, maar je moet altijd beginnen met de app helaas.

Met de app kan je verbinden met de wifi, en de printer koppelen met je bambu account.
Hierna heb je 2 opties:
- In Bambu studio inloggen met hetzelfde account en alles werkt via de cloud.

- Daarna meteen op lan modus zetten en de cloud verder negeren. maar dan moet je pc en printer in hetzelfde netwerk zitten (en multicast aanstaan).
Pagina: 1