Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:01
Hé allemaal,

Ik kon geen ervaringen-topic vinden van de Sony X95L dus dan maar zo.

Sinds vandaag ervaar ik veelvuldig knipperend beeld en switchende beeldmodi (van strak-wit naar licht-gelig) tijdens het gebruik van Spotify via Windows 11 op een desktop pc. Je zou denken dat het ligt aan de automatische beeldmodus, maar die instelling staat uit. Heeft iemand eenzelfde ervaring met een Sony tv? Er zijn geen recente updates geweest, niet van mijn pc, de tv of Spotify.

Een zoektocht op Google leverde niks op. Ik krijg zelf de indruk dat het komt door Spotify video die bij sommige nummers op de achtergrond een bewegend beeld toont. Als ik Spotify open zonder een nummer af te spelen gebeurt er namelijk niks, de problemen starten bij het klikken op de play-knop.

Spotify desktop kent ook geen optie voor het uitschakelen van de video-functie, anders dan klikken op het kruisje. Maar dat lijkt ook weinig uit te richten.

[ Voor 23% gewijzigd door Joeridev op 02-10-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Joeridev Een zoektocht die niks oplevert, biedt ons ook te weinig houvast. Graag je topicstart aanvullen en daarin vermelden wat er mogelijk veranderd is sinds dit voordoet, wat je geprobeerd hebt en waarom dat geen oplossing bood. Daarnaast is het bronapparaat van belang.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
Aangevuld! Ik had graag meer informatie gehad en het gedeeld in een Ervaringen topic, maar zag alleen een Sony OLED-topic. Opvallend, omdat de X95L een van de beste LCD-schermen is van dit moment en ideaal voor het gebruik i.c.m. een desktop-pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Joeridev gebruik je een specifieke videokaart? Heb je de kabels allemaal gecheckt? Kan je het eens proberen met een gewone monitor aan die pc, of juist een ander bronapparaat met Spotify aansluiten op je tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
Ik gebruik een 7800XT, kabels goed aangesloten. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd:

- Desktop + X95L = knippert verschillende keren en beeld verandert van kleur
- Laptop + X95L = enkele knipper bij starten muziek, daarna niet meer (niet storend)
- Desktop + monitor = geen enkele knipper
- Laptop + monitor = enkele knipper bij starten muziek, daarna niet meer (niet storend)

Eigenaardige resultaten. Vooropgesteld is alleen de eerste combinatie hinderlijk. Ik bedenk me wel ineens dat ik de drivers van mijn grafische kaart een paar dagen geleden heb bijgewerkt. Maar het probleem deed zich niet voor bij de desktop + monitorcombinatie, dus lijkt me niet dat dat het kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Joeridev op 02-10-2024 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus als de laptop een Spotify video uitstuurt, dan kunnen zowel monitor als tv zich aanpassen, maar als de desktop iets uitstuurt, kan de tv zich niet meer aanpassen. Ben je toevallig al op het Spotify forum geweest? En wat gebeurt er als je Spotify niet vanuit het programma zelf, maar vanuit de browser draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
Goed idee! Spotify web geeft geen problemen, dus ik ga me daar melden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Joeridev schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:59:
Goed idee! Spotify web geeft geen problemen, dus ik ga me daar melden. Thanks!
Ik heb de ervaring dat het forum daar niet heel actief is, maar misschien is het een bekend probleem. Als je het in de browser bij Spotify Web niet hebt, dan zit het in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Ja, ik chat nu eerst met een medewerker. Misschien dat daar iets uitkomt. Ik ben al blij dat ik Spotify web kan gebruiken. Helemaal vergeten dat die functie ook nog bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:56

Cheezus

Luiaard

Ik denk dat de app iets met een variabele refreshrate doet wat je TV niet goed verwerkt.
https://community.spotify...-Desktop-App/td-p/4617800 hier staat hoe je deze bij een nVidia kaart kunt vastzetten, voor AMD is vast iets soortgelijks mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Aha! Ik zal het eens checken. Zojuist een gif gemaakt voor de medewerker van Spotify. Kan ik hier ook wel delen, voor de duidelijkheid.

*EDIT: het probleem is opgelost! Het had inderdaad te maken met de refresh rate. Deze stond standaard op 59,94 in Windows 11. Geen idee waarom. Nu staat-ie op 60 en heb ik geen problemen meer. Thanks iedereen!

[ Voor 46% gewijzigd door Joeridev op 03-10-2024 10:04 ]

Pagina: 1