Malafide webshop gevonden, wat kun je hier tegen doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 11:05
Dag mede tweakers,

(Hyper Url's in deze post linken in geen van alle gevallen naar de malafide websites)

Ik ben vrij zeker dat ik een malafide website en daarbij een hele "keten" van dezelfde oplichter gevonden.
De website waar ik op kwam was nieuwgereedschap . com (of.nl). LET OP! NIETS bestellen.
De prijzen zijn allemaal bizar goedkoop, te goed om waar te zijn.

Het viel me op dat ze allemaal doorlinken naar paragonsnus.com
Een Whois laat zien dat die op een chinees staat geregistreerd.
En dat hij ruim 1600 oplicht domeinen heeft staan.

Ben ik correct, is alleen deze webshop een oplichter en target ik per ongeluk 1600 andere legitieme webshops?
Wat kunnen we hier tegen doen?

Ik ben geen slachtoffer, ik heb niets besteld en ga dit ook niet doen.
Het zou echter wel mooi zijn dit snel down te krijgen.

Alvast bedankt en groeten!

P.S. Ik hoop dat ik in het juiste forum zit voor dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:54

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Je kan hier een melding maken (al denk ik niet dat het enig effect heeft): https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

Verder zou ik het loslaten. Eentje verdwijnt, duizend komen er voor terug. Het is vechten tegen de bierkaai. Zolang mensen zelf niet hun verstand gebruiken gaan deze websites nooit verdwijnen.

[ Voor 7% gewijzigd door RoamingZombie op 02-10-2024 18:20 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Een hostingbedrijf is onder Nederlands recht niet aansprakelijk indien hij:
a. niet weet van de activiteit of informatie met een onrechtmatig karakter en, in geval van een schadevergoedingsvordering, niet redelijkerwijs behoort te weten van de activiteit of informatie met een onrechtmatig karakter, dan wel
b. zodra hij dat weet of redelijkerwijs behoort te weten, prompt de informatie verwijdert of de toegang daartoe onmogelijk maakt.
Breng dus de hoster op de hoogte. De meeste hostingbedrijven hebben daarvoor een meldpunt waar je onrechtmatige content kunt melden (abuse). Na een goed onderbouwde melding moet een hostingbedrijf in actie komen om aansprakelijkheid te ontlopen. Je kunt dus zo'n melding doen, en een kopie van de melding publiek beschikbaar maken op een plek waar slachtoffers hem kunnen vinden. Als er enige tijd na de bestelling een slachtoffer is, kan hij zijn schade op het hostingbedrijf verhalen.

In de melding moet je zoveel mogelijk feiten benoemen die duiden op oplichting:
- Een niet-bestaand adres
- Richten op de Nederlandse markt maar niet voldoen aan de informatieplichten (identiteit onderneming, inschrijving handelsregister, onjuiste informatie over de wettelijke retourtermijn, onjuiste informatie over de retourvoorwaarden, kosten van de retour, tekst op de betaalknop, taal waarin de voorwaarden zijn opgesteld, enz)
- Verdacht lage prijzen
- Verwijzingen naar talloze reviews met melding van oplichting

De hoster van deze webwinkel zit in Canada.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik heb op dinsdag een ticket ingeschoten bij de hoster. Woensdagmorgen zag ik dat het ticket was gesloten zonder reactie en zonder dat er actie was ondernomen. Ik heb hun sales-adres even toegevoegd aan het ticket ( :+ ) en extra bewijs bijgevoegd. Er is niet meer op het ticket gereageerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSRuLsUKI3lAl-iceRj8wR_mzok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RFTPJF05huRUpEWxVILFJOET.png?f=fotoalbum_large

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:17
Zeker dat het geen dropshipper is? Hiervoor is de consumentenbond aan het waarschuwen laatste tijd. Heb niet gekeken maar klinkt alsof het mogelijk een dropshipper zou kunnen zijn.
Vereiste is dan dat er een NL KvK en BTW nummer en een retour adres op de site staan. Verder is het (helaas) legaal.