Eufy deurbel na 2 wkn. overschakelen van batt. naar bedr.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janloco
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-03 16:56
Mijn vraag

Beste lezer, Ik heb ongeveer 2 weken geleden een Eufy deurbel succesvol op de batterij geinstalleerd.
Nou zou ik hem toch graag op een deurbeltransformator willen installeren.
Tijndens het installeren op de app krijg je de mogeliijkheid om aan te geven of je hem bedraad of op batterij wil installeren. Ik heb aangegeven...op batterij. Maar nu wil ik toch graag gebruik gaan maken van bedrade aansluiting. Het forum uitgepsit, maar geen antwoord op mijn vraag gevonden.

Vraag: Kan ik nu zo maar 24v op de deurbel zetten (waarom vroegen ze of ik hem bedraad of niet wilde aansluiten), moet ik de deurbel verwijderen uit de app en opnieuw installeren of moet ik de bel terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan opneuw installeren. Offff herkent hij bij het opnieuw installeren gelijk mijn bel en neemt hij de vorige instellingen over.
Kortom heeft iemand hier ervaring mee??

In ieder geval dank voor het meedenken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://www.coolblue.nl/p...doorbell-battery-set.html

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekfunctie van forum gebruikt als mede google

Beste antwoord (via Janloco op 04-10-2024 10:18)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Janloco volgens mij zorgen die vragen er alleen voor dat je de juiste montage instructies krijgt, je kan nu volgens mij prima een voeding aansluiten, je krijgt dan als het goed is een groen stekker icoontje te zien en dan werkt het.

Ik heb dezelfde en als ik de draden loshaal werkt hij meteen automatisch gewoon op de accu. Andersom werkt dat dus ook 'gewoon'.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Janloco volgens mij zorgen die vragen er alleen voor dat je de juiste montage instructies krijgt, je kan nu volgens mij prima een voeding aansluiten, je krijgt dan als het goed is een groen stekker icoontje te zien en dan werkt het.

Ik heb dezelfde en als ik de draden loshaal werkt hij meteen automatisch gewoon op de accu. Andersom werkt dat dus ook 'gewoon'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:32
Volgensmij is het enige wat je moet aanpassen de instellingen voor de chime.

Als 'indoor chime' aan staat dan sluit de deurbel de contacten kort zodat de bel aan gaat.

Aangezien je nu alleen een trafo hebt wil je niet dat hij de contacten kortsluit.

Dit kun je uitzetten in de instellingen van je deurbel
Indoor Chime > Existing doorbell chime > Vinkje uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:57
Thomasvt schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:36:
Volgensmij is het enige wat je moet aanpassen de instellingen voor de chime.

Als 'indoor chime' aan staat dan sluit de deurbel de contacten kort zodat de bel aan gaat.

Aangezien je nu alleen een trafo hebt wil je niet dat hij de contacten kortsluit.

Dit kun je uitzetten in de instellingen van je deurbel
Indoor Chime > Existing doorbell chime > Vinkje uitzetten
dit klopt toch niet wat je zegt, hij wil zijn bestaande doorbel blijven gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:04
Je kan gewoon de draadjes aansluiten op je deurbel. Er zit in de doos ook al een tussenstuk die je kan gebruiken.
Als je ze goed aansluit heb je je oude deurbel geluid gewoon + de eufy geluiden en app meldingen.

Je hoeft de deurbel niet te resetten of iets. Get enige wat je dan krijgt in de app is het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suw1-xJP0PEySVTPHVUqNPQRQYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rodAFIWgKzyncZwvKNxqXHAd.jpg?f=user_large

Mocht je ook een verlenging van de chime hebben dan kan die ook gewoon gebruikt blijven worden.

[ Voor 8% gewijzigd door jeppekroezen op 04-10-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janloco
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-03 16:56
Mensen, super bedankt voor het meedenken en de antwoorden.

Ik ga de transformator aansluiten. De bedrading had ik uit voorzorg al aangesloten aan de kant van de bel van het weekend nog even de andere kant aansluiten.

Groet

Jan

• Pieter48
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
Een Vemer trafo TMC 30/24, 24V-30VA gekocht voor videodeurbel 2K met homebase 2 op advies van Eufy. Verkrijgbaar bij Amazon.nl. Werkt perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_bW-m0j7iXgP4tgMQYXjYoWE5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYhBxy4yxjOnGIsCFluufnnn.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1