Nieuwe toiletruimte, opbouw wanden en vloer logisch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik ben bezig met de realisatie van een nieuwe toiletruimte, die deels op de plek van de overloop komt. Ik heb de houten vloer (die was scheef en echt op) al verwijderd zodat ik op de vloerbalken een nieuwe vloer kan plaatsen en ik heb een geraamte (deels hout, deels metalstud) voor voorzetwanden neergezet.

Mijn idee om verder te gaan is als volgt:
- wand waaraan wasbak (groter dan fontein, met warm en koud water) voorzien van 18mm OSB en en daarop 9mm gipsplaat, daarop weer tegels over gehele breedte en hoogte
- overige wanden 9mm OSB, daarop 9 mm gipsplaat en daarop weer tegels tot ongeveer 1,20 hoog, daarboven stucwerk
- achterwand toilet waar frame (UP320) tegenaan komt, 18mm multiplex, tegels tot ongeveer 1,20 hoog, daarboven stucwerk. Ik wil het reservoir monteren aan de achterzijde van deze muur aangezien ik daar veel loze ruimte (goed toegankelijk) heb, dat scheelt ruimte in het toilet zelf.
- vloer: op de balken eerst een oplegstrook, dan zwaluwstaart vloer met daarop laag zandcement, tegelljjm, vloertegels

Dus in volgorde eerst de muren plaatsen, dan een randstrook van 8/10 mm rondom aan de onderzijde tegen de muren en dan de zwaluwstaart vloer en daarop het cement. Dus de muren (of beter gezegd, het raamwerk) rust op de vloerbalken. Afvoer van toilet en wasbak komen in de loze ruimtes achter de muren dus daar hoeft geen gat voor in de zwaluwstaart vloer worden aangebracht.

Verwarming gebeurt waarschijnlijk met een simpel radiatortje aan de zelfde muur waar de wastafel komt te hangen.

Klinkt dit als een goede aanpak of ga ik hier de mist mee in?

De islam kan uw vrijheid schaden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Paar opmerkingen:

1. Zorg dat je balken hebt lopen op de plek waar je de wastafel en het frame van het toilet wilt bevestigen. Dan ben je niet afhankelijk van alleen de OSB / Multiplex. Desnoods een extra horizontale balk tussen het frame.
2. Voor de vloer, je kunt zwaluwstaart gebruiken, maar kijk ook eens naar een droogbouwvloer (Fermacell oid).
3. Waarom leg je niet een vloerverwarmingsleiding op de vloer i.p.v. de radiator?
4. Gebruik voor wanden die je gaat betegelen 12,5mm gipsplaat, die hebben een iets grotere draagkracht.

Verder klinkt de aanpak prima.