Toon posts:

ping 127.0.0.1 wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen een netwerk geinstaleerd via WinProxy. Het werkte in het begin als een speer maar nu zakt de snelheid af en toe gigantisch in elkaar. 4kb/s of minder is dan geen uitzondering. Ik heb de handleiding van WinProxy er eens op nageslagen, en daar staat dat je een ping op 127.0.0.1 moet doen. Op mijn eigen pc krijg ik dan 4x request timed out. Ligt mijn probleem hieraan, of is er iets anders aan de hand?

Server P200, 80Mb, w98 en WinProxy
Client PC Win2000
Client PC Win2000
Client PC Win98 AMD266, 160Mb
Alle clients hebben automatische ip's.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
wat doet 'ping localhost' ?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt je kabel ergens dubbel? Netwerkkaart een beetje los? Of de stekker van je netwerkkaart?

Check ff je hardware dus :)

En erm, LOCALHOST = 127.0.0.1, dus ik zie het nut er niet van in het anders in te typen :?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kijk dit eens na

Winipcfg.exe Kijk of daar alles goed staat dus Gateway en die troep.en dan wel je netwerk kaart selecteren.

en probeer eens te release all en Re new all en dan op nieuw opstarten ????
Anders kan het wel hardware matig zijn.

En je log eens nakijken of de Dhcp server niet weigert

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde: request timed out
Het gekke is dat ik nu wle gewoon op internet kan, en dat het helemaal niet zo langzaam is...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op woensdag 12 september 2001 18:47 schreef T het volgende:
Ligt je kabel ergens dubbel? Netwerkkaart een beetje los? Of de stekker van je netwerkkaart?

Check ff je hardware dus :)

En erm, LOCALHOST = 127.0.0.1, dus ik zie het nut er niet van in het anders in te typen :?
dan zie ik het nut niet van dat de stekker van je nic loszit zit :) , dat zou nl. geen reet uitmaken als je localhost pingt, trouwens ook niet als je kabel 'dubbel?' ligt

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 18:48 schreef Padje het volgende:
Winipcfg.exe Kijk of daar alles goed staat dus Gateway en die troep.en dan wel je netwerk kaart selecteren.

en probeer eens te release all en Re new all en dan op nieuw opstarten ????
Anders kan het wel hardware matig zijn.

En je log eens nakijken of de Dhcp server niet weigert
Wat moet ik daarmee dan? Ik heb het ook niet op m'n pc staan... (Win2000)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Bij win2k moet je geen winipcfg doen.
Maar ipconfig.
hier kan je de status bekijken van je netwerkkaarten.
gebruik /? voor alle opties.

Als je je local host niet kan pingen kan dat betekenen dat je NIC niet helemaal in orde is of zelfs helemaal defect.
Kan je wel je eigen ip adres pingen.
Kan je andere ip adressen pingen.
Heb je wel ooit kunnen pingen.
Laat je netwerk ICMP pakketten toe.
Zo nee, dan is het logisch dat je niet kan pingen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ScuL
  • Laatst online: 12:00
Het kan zijn dat je op je eigen PC een firewall hebt geïnstalleerd die ICMP traffic blokt. (En dus pings naar die PC onmogelijk maakt, dus ook naar 127.0.0.1).

ff voor de duidelijkheid.. voor een ping naar localhost (127.0.0.1) is géén NIC nodig.. dus het kan ook niet zo zijn dat er iets mis is met de kabels/NIC en aanverwanten..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Shit! Het klopt Scul... Ik had idd mijn firewall's aanstaan:). Norton en black-ice :p.
Maar waar ligt enorme drop in snelheid dan aan?

• ScuL
Geen idee.
Ik weet niet wat voor uplink je gebruikt.... modem/ISDN/xDSL/kabel?

Check eerst even of dat goed zit (in case of dial-up even ISP wisselen ofzo).. en anders wordt 't weer helpdesken :P

Als dat het niet is moet je even grondig gaan speuren naar wat het dan wel zou kunnen zijn.. collisions o.i.d. lijkt me stug want dat zou je lokale traffic ook beïnvloeden.

Kortom jij kent jouw netwerk-situatie het beste dus je wordt geacht met een beetje speurwerk de oorzaak te kunnen achterhalen :) (Wie weet is er wel een NIC lam ofzo)..

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier Chello.
Maareh, ik heb nog even in internet-opties gekeken bij LAN-instellingen. Daar stond wel use a proxy server aangevinkt, maar dan zonder adres verder. Kan het hieraan liggen?

• ScuL
Neuh proxy settings lijkt me niet echt de oorzaak voor dat probleem. Je moet dus alleen niet de proxy aanvinken en geen adres invullen, dan kun je er last van krijgen dat het heel lang duurt voordat je een pagina krijgt.
Zet die optie maar eens uit en kijk dan.

Maar op wat voor momenten krijg je die bandwidth-drop opeens?

Verwijderd

Topicstarter
Meestal dus als de langzame pc opgestart wordt een aan de slag gaat op internet. Het kan echter ook 'goed' gaan. Gisteren bijv. een aantal uren 's avonds nergens last van gehad en dan opeeens weer boef, weg snelheid...:?

Correctie/
Als ik Morpheus opstart heb ik er last van... (heb het nu nl |:( Kan het daaraan liggen?

• ScuL
Morpheus slurpt soms een beetje veel bandbreedte weg..
(Al helemaal als mensen van jou gaan download zuigt ie je hele upstream vol..) Kijk daar eerst eens naar ja.. 't zou best een oorzaak kunnen zijn.
Probs opgelost dus :)

Pagina: 1