prebuilt Lenovo upgraden, wat kan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 07:34
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik heb een prebuild Lenovo Legion, de volgende:
uitvoering: Lenovo Legion T5 26IAB7 (90SV007LMH)

Al game ik niet zoveel, meer foto en video bewerking en ik merk dat de 12400f processor net ff hapert soms. Bij elke AI foto bewerking is het ff nadenken. Inmidddels zit er wel 32 gb intern geheugen in.

Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe processor en mijn ook valt op de 14600K. Wat ik niet zeker weet, past deze processor op mijn moederbord? Lijkt mij van wel, maar ik kan het niet met zekerheid vinden. Er zit een 500w power supply in en de 14600k gaat tot max 185w en de 3060ti tot max 200w. Lijkt mij de 500w power supply nog voldoende?

En als laatste vraag, de koeler die er nu op zit, deze houdt de 12400f zo koel als het maar kan, geen enkel probleem. Hoe zou dat met een 14600k gaan of kan ik dan misschien beter voor de 14500 gaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eerst eens met task manager wat de hickup veroorzaakt. Veel AI oplossingen (bijvoorbeeld generative fill van photoshop) zijn juist meer GPU of RAM intensief dan CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 07:34
pagani schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:41:
Kijk eerst eens met task manager wat de hickup veroorzaakt. Veel AI oplossingen (bijvoorbeeld generative fill van photoshop) zijn juist meer GPU of RAM intensief dan CPU.
Logischerwijs gedaan en het is inderdaad de processor, die schiet omhoog tot 100 procent voor even, voldoende geheugen over en videokaart is niet heel zwaar in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
Kijk of er een bios update beschikbaar is zodat de cpu ondersteund wordt.

Verder moet het kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
Dit is wat werkt met het betreffende Lenovo moederbord. Je zou er een i9-12900F in kunnen stoppen voor 250. 12700F kan ook maar die is weinig goedkoper. K cpu's worden niet ondersteund.