Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-02 22:15
Goedemorgen,

Was eerst van plan om de nieuwe Best Buy Guide af te wachten maar aangezien niet duidelijk is wanneer die weer komt hoop ik hier misschien een paar ideeën op te doen. Bij voorbaat dank!

Wat ga je met je laptop doen?

De laptop wordt ons primaire systeem om op te werken. Dus Office, Internet maar ook fotoboeken, klein beetje videobewerking en gamen.

Wat is je budget?

Budget is € 800,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nee, we zullen deze voornamelijk thuis gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Geen Medion of Acer. Voorkeur heeft Asus, Lenovo, MSI of HP heb ik altijd fijn mee gewerkt.

Zou het liefst 1 TB SSD, 32 GB RAM en een videokaart willen hebben maar begrijp dat dat niet binnen budget past. Aangezien SSD en RAM later nog te upgraden zijn lijkt me een videokaart van die drie bij aanschaf het allerbelangrijkst.

Ik heb zelf al zitten zoeken in de pricewatch en MSI lijkt wel een paar mooie modellen te hebben maar ik twijfel tussen een i5 met een RTX 4050 videokaart of een i7 met een RTX 3050 videokaart. (of AMD).

Dank aan iedereen die mee wilt denken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
i5 met zwaardere GPU lijkt mij aan te raden voor gaming dan een i7 met zwakkere GPU.

Het kan ook zijn dat AMD als CPU op de laptopmarkt interessanter is geworden dan intel?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je je systeem toch voornamelijk thuis gebruikt, waarom dan geen kleine PC met een scherm?

SSD en RAM upgraden in een laptop kan wel maar kan best wel een gedoe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
njitter schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:42:
Als je je systeem toch voornamelijk thuis gebruikt, waarom dan geen kleine PC met een scherm?

SSD en RAM upgraden in een laptop kan wel maar kan best wel een gedoe zijn.
Omdat we het fijn vinden de laptop mee te kunnen nemen op vakantie. Of samen beneden in de woonkamer te kunnen zitten om iets uit te zoeken maar ook boven op kantoor erop te kunnen werken in combinatie met muis / toetsenbord / extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
JJ Le Funk schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:33:
i5 met zwaardere GPU lijkt mij aan te raden voor gaming dan een i7 met zwakkere GPU.

Het kan ook zijn dat AMD als CPU op de laptopmarkt interessanter is geworden dan intel?
Ja daarom had ik (AMD) er al achter gezet. Heb eigenlijk altijd met Intel gewerkt maar begrijp dat AMD de laatste jaren beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Havoc. schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

Omdat we het fijn vinden de laptop mee te kunnen nemen op vakantie. Of samen beneden in de woonkamer te kunnen zitten om iets uit te zoeken maar ook boven op kantoor erop te kunnen werken in combinatie met muis / toetsenbord / extern scherm.
Helder. Zorg er dan wel voor dat je laptop met USB-C opgeladen kan worden en beeld kan doorgeven. Dan kun je muis/toetsenbord/extern scherm via een docking station gebruiken en alles snel inpluggen.

Je schrijft ook dat je wil gamen. Wat voor een spellen hebben we het dan over? Voor vakantie wil je geen al te zware laptop. Maar een game-laptop is al vaak wat zwaarder.

[ Voor 12% gewijzigd door njitter op 02-10-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50

Opa

Nu Multifocaal!

Let op dat tegenwoordig de meeste laptops gesoldeerd RAM hebben, meestal LPDDR of "soldered" genoemd. Die kan je ook niet meer zelf upgraden. Alleen "SoDIMM" zijn losse modules.
SSD plek in een laptop kan m.2 2280 zijn maar is soms maar 2230, m.a.w. 30mm m.2 kaartjes. Dat beperkt ook je uitbreidingskeuze.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
Opa schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:28:
Let op dat tegenwoordig de meeste laptops gesoldeerd RAM hebben, meestal LPDDR of "soldered" genoemd. Die kan je ook niet meer zelf upgraden. Alleen "SoDIMM" zijn losse modules.
SSD plek in een laptop kan m.2 2280 zijn maar is soms maar 2230, m.a.w. 30mm m.2 kaartjes. Dat beperkt ook je uitbreidingskeuze.
Bedankt voor de tip. Was ik me niet van bewust maar daar ga ik wel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
njitter schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Helder. Zorg er dan wel voor dat je laptop met USB-C opgeladen kan worden en beeld kan doorgeven. Dan kun je muis/toetsenbord/extern scherm via een docking station gebruiken en alles snel inpluggen.

Je schrijft ook dat je wil gamen. Wat voor een spellen hebben we het dan over? Voor vakantie wil je geen al te zware laptop. Maar een game-laptop is al vaak wat zwaarder.
Bedankt! Ik zou graag Helldivers willen spelen en Baldur's Gate 3. Hoef verder geen superzware laptop te hebben maar wel een videokaart. Voor dit budget ga je denk ik ook niet zo'n hele zware jongen vinden. (en ik bedoel een autovakantie, geen vliegvakantie dus past al snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
Nog geen gouden tip dus ik vermoed dat wat ik wil op het moment niet realistisch is? Hopen dan maar dat er bij de prime day aanbiedingen misschien iets moois tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Aanname: De GPU van een AMD Ryzen is goed genoeg voor je spelletjes. (Waarschijnlijk is dat zo maar ik heb het niet bekeken). Als ik je wensenlijstje in de Pricewatch toepas komen er geen kandidaten uit. Als ik de 32GB RAM laat vallen en alleen zoek op recente CPUs (7xxx en 8xxx serie Ryzen), is dat de volgende lijst selectie met filter in Laptops

Zit er bij deze 31 modellen een interessante?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
hans_lenze schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:13:
Aanname: De GPU van een AMD Ryzen is goed genoeg voor je spelletjes. (Waarschijnlijk is dat zo maar ik heb het niet bekeken). Als ik je wensenlijstje in de Pricewatch toepas komen er geen kandidaten uit. Als ik de 32GB RAM laat vallen en alleen zoek op recente CPUs (7xxx en 8xxx serie Ryzen), is dat de volgende lijst selectie met filter in Laptops

Zit er bij deze 31 modellen een interessante?
Bedankt voor het meedenken. Bij een hoop van deze modellen staat geen prijs vermeld maar "wordt verwacht" en ik vermoed dat de prijs buiten budget zal zijn dus helaas geen 31 modellen om uit te kiezen.

Wat overblijft voldoet zeker aan de eisen qua CPU, RAM en storage maar dan moet jouw aanname wel kloppen. Helldivers 2 (die 2 was ik vergeten in originele vraag maar ik hoop dat dat duidelijk was). Is volgens mij best een grafisch zware game dus is dat idd zo dat de GPU dat aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc.
Bij Prime hebben ze deze nu in de aanbieding. Is dit wat?:

LENOVO LOQ 15IRH8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:44
Ik zou een Legion kopen of het tweedehands zoeken.
Random voorbeeld: v&a aangeboden: ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008W (UK)

v&a aangeboden: Dell Precision 7740 | i7 9750H | 32gb DDR4 | 500gb SSD | RTX ...

[ Voor 35% gewijzigd door FitTiv op 10-10-2024 21:38 ]

Pagina: 1