Toon posts:

Wie geeft hiervoor een verklaring (temps)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nadat ik afgelopen zondagavond terugkwam van een lan besloot ik om mijn waterkoeling opstelling anders te maken. Ik pakte weer een grote zwarte emmer en vulde die met kraanwater. Ik maakte de opstelling eigenlijk precies hetzelfde als dat het was alleen zette het aan de andere kant van mijn bureau neer (niet in midden maar rechterkant).
Enige wat veranderd is is dat ik nu een grote plastic emmer gebruik ipv een klein plastic bakje...

Tcase_voor: 25 graden
Tcase_nu: 27 graden (maar met casetemp van 25 graden nog steeds 43 stressed)
Twater_voor: 29 graden
Twater_nu: 29 graden
Tcpu_voor: 40 graden (stress)
Tcpu_nu: 43 graden (stress)
Waterflow_voor: 120l/u
Waterflow_nu: 120l/u

:? :?

Niet dat het nu echt veel uitmaakt maar ik vroeg het me gewoon af.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Koelblok niet helemaal toppie op je CPU?
Er wil nog welles wat verschuiven na zo'n lanparty ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op de LAN was hij keurig 41 graden stress :)

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
[offtopic]
41 stressed?
wat is je idle temp?

wat voor radiator gebruik je?
ik heb ook een maze2, maar de mijne wordt 45 stressed (maar misschien komt dat omdat ik nog 2 blokken in die loop heb zitten) of staat jouw radiator inline (mijne zit in reservoir; dus dan zal mijn water wel iets warmer zijn)

[ontopic]
sorry, heb geen idee waarom je case temp ineens hoger is (en daardoor waarschijnlijk je cpu temp) Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/biggrin.gif

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 23:06 schreef Kroetsjov het volgende:
[offtopic]
41 stressed?
wat is je idle temp?

wat voor radiator gebruik je?
ik heb ook een maze2, maar de mijne wordt 45 stressed (maar misschien komt dat omdat ik nog 2 blokken in die loop heb zitten) of staat jouw radiator inline (mijne zit in reservoir; dus dan zal mijn water wel iets warmer zijn)

[ontopic]
sorry, heb geen idee waarom je case temp ineens hoger is (en daardoor waarschijnlijk je cpu temp) [afbeelding]
Idle temp geen idee daar doe ik niet aan }:O }:O

Maar m'n radiator staat inline, heb jij em zeg maar dus IN je reservoir liggen :? :?

Grappig :)

En nee de casetemp is nu 26 graden maar de cpu temp nog steeds 43 graden. Met waterkoeling maakt de casetemp veel minder verschil dan met luchtkoeling, want met het laatstgenoemde wordt de processor met lucht binnen de kast gekoeld, en ik koel nu met lucht buiten de kast. (Dus de fan en mn radiator staan buiten de kast)..

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Maar m'n radiator staat inline, heb jij em zeg maar dus IN je reservoir liggen
|:( |:( |:( |:( |:(

aarrgh ... ik was gister moe denk ik ... ik beoelde natuurlijk je pomp :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 09:53 schreef Kroetsjov het volgende:

[..]

|:( |:( |:( |:( |:(

aarrgh ... ik was gister moe denk ik ... ik beoelde natuurlijk je pomp :)
Rofl nee pomp ligt ook in reservoir (dompel pomp) :)

Maar hij is nu weer 26 graden casetemp en 43 graden stressed...

Ik niet snap |:( |:(

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
't enige wat je eigenlijk nog niet noemt is de omgevingstemperatuur

als de omgevingstemp hoger is, dan zal je water ook warmer worden; maar ja, je zegt dat je watertemp hetzelfde is gebleven :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 22:05 schreef Kroetsjov het volgende:
't enige wat je eigenlijk nog niet noemt is de omgevingstemperatuur

als de omgevingstemp hoger is, dan zal je water ook warmer worden; maar ja, je zegt dat je watertemp hetzelfde is gebleven :?
Ja daarom is het juist zo vaag ;)

Mja casetemp is denk ik hoger omdat ie nu niet in het midden van de kamer staat maar echt helemaal in de hoek...

Enige oplossingen die ik kan bedenken:

- Mijn water wordt na een tijdje zo dat het beter warmte kan opnemen (water zat er toen ie 40 graden stressed was best lang in (na steeds bijvullen elke dag maar toch).

- Mijn blok zit er niet goed op

Verwijderd

heb je ooit gedacht aan Omgevingstemperatuur? dat zou de temperatuur verschillen in je kast van 2C op kunnen lossen!!
verder zou de pomp ook gekoeld kunnen worden door het water, waardoor een hele kleine vermindering van waterflow zou kunnen optreden, omdat warm water een lagere viscositeit heeft dan koud water, en dus makkelijker door de pomp kunnen worden verspreid

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 23:16 schreef sebazzzz het volgende:
heb je ooit gedacht aan Omgevingstemperatuur? dat zou de temperatuur verschillen in je kast van 2C op kunnen lossen!!
verder zou de pomp ook gekoeld kunnen worden door het water, waardoor een hele kleine vermindering van waterflow zou kunnen optreden, omdat warm water een lagere viscositeit heeft dan koud water, en dus makkelijker door de pomp kunnen worden verspreid
Waterflow is hetzelfde EN de watertemp is hetzelfde...

Verwijderd

Nu het toch over waterkoeling gaat:
Ff resolute vraag: Wat kost het nu om zoals jullie dat doen (zonderpeltier, en dus met ook je videokaart gekoeld, toch? ) een water koel systeem aan te schaffen (mag afronden op hele 1000tallen :D )

Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 14:19 schreef Flipke het volgende:
Nu het toch over waterkoeling gaat:
Ff resolute vraag: Wat kost het nu om zoals jullie dat doen (zonderpeltier, en dus met ook je videokaart gekoeld, toch? ) een water koel systeem aan te schaffen (mag afronden op hele 1000tallen :D )

Thnx
Bij mij zijn de kosten:
MAZE2: F145,-
800l/u pomp: F55,-
120mm fan: F40,-

Dus in totaal F240,- tot nu toe, met slangklemmen erbij enzo F250,-... Valt wel mee dus :)

Enne videokaart heb ik niet gekoeld.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Bij mij zijn de kosten:
MAZE2: F145,-
800l/u pomp: F55,-
120mm fan: F40,-
Dus in totaal F240,- tot nu toe, met slangklemmen erbij enzo F250,-... Valt wel mee dus

Enne videokaart heb ik niet gekoeld.
Waar gebruik je die fan voor dan? Je hebt toch geen radiator?

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 16:54 schreef Korn21 het volgende:

[..]

Waar gebruik je die fan voor dan? Je hebt toch geen radiator?
Oeps vergeten.

Radiator: F0,- :)
Gekregen van buurjongen, die sleutelt nog wel eens aan radiateurs, hehe.

Maar ik heb nog steeds geen oplossing voor me probleem :(

Verwijderd

Zet je bak met water eens buiten op het balkon :P :P :P
Pagina: 1