Binnenbanden van tegenwoordig 'vetter' ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 19:41
Gisteren bracht ik een wieltje van de kinderwagen naar de fietsenmaker, de band was namelijk lek en ikzelf had geen tijd/zin om te plakken.

De man achter de balie vertelde mij dat hij niet wilde plakken, want dan "is hij na een week weer lek". Na doorvraag vertelde hij mij dat de binnenbanden van tegenwoordig "te vet" zijn om goed te plakken. Een collega van hem bevestigde dit.

Uiteindelijk had ik nog een reserve binnenband en heeft hij die erin gezet, maar ik had hier nog nooit over gehoord.
Google geeft hier ook geen hits op.

Kent iemand dit fenomeen? Wat maakt een band 'vet' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Hmm het kan zijn dat er op de buitenband en/of binnenband een substantie aanwezig is die gebruikt is tijdens de productie. Een zogenoemde "mold release agent" en die voorkomt inderdaad dat je een band snel/makkelijk kunt plakken.

Maar als je de band goed ontvet en opschuurt zou je alsnog de band prima kunnen plakken, maar mogelijk had deze man achter de balie daar ook geen zin in.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ken het niet maar ik begrijp een fietsenmaker wel als een klant met een los wiel aankomt ga je niet zitten plakken met het risico dat het mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Denk ook dat het gewoon niet handig is als fietsenmaker om dat te willen plakken. zodra als je ook een beetje realistisch uurloon gaat rekenen voor een band plakken doen, ga je veel hoger uitkomen dan die 5-10 euro voor een nieuwe binnenband. (Mits deze te bestellen is)

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 02-10-2024 15:41 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
DaWaN schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:05:
Hmm het kan zijn dat er op de buitenband en/of binnenband een substantie aanwezig is die gebruikt is tijdens de productie. Een zogenoemde "mold release agent" en die voorkomt inderdaad dat je een band snel/makkelijk kunt plakken.

Maar als je de band goed ontvet en opschuurt zou je alsnog de band prima kunnen plakken, maar mogelijk had deze man achter de balie daar ook geen zin in.
Ah oke, en blijkbaar is dat nu meer dan vroeger(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

MightyFool schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:18:
[...]
Ah oke, en blijkbaar is dat nu meer dan vroeger(?)
Nou denk dat het meer het verhaal van @heuveltje is; vroeger was arbeid in verhouding tot het materiaal een stuk goedkoper. Toen waren mensen ook minder kritisch over een mislukte plakactie. Als je tegenwoordig voor een plakactie meer gaat rekenen dan een nieuwe band, tja dan is het ergens ook logisch dat je een nieuwe band erin stopt. Dat is voor iedereen een stuk minder risico.

Als je geld wilt besparen plak je hem zelf.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:30
Ik plak nog steeds zelf maar doe dat ook steeds minder.
Plakken mislukt soms, of er blijkt nog een tweede of derde gaatje te zijn gaat dan moet je weer opnieuw beginnen en heb je 2x ergernis.
Stop daarom tegenwoordig al gauw een nieuwe binnenband erin. Milieutechnisch wel jammer ja.

Eigenlijk zijn goede anti-lek (buiten-)banden de beste investering, al heb ik er daar laatst ook een van aan gort gereden omdat ik door de dikke massieve beschermlaag niet doorhad dat hij al leeg was en ik op de velg reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
ASW1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:52:

Eigenlijk zijn goede anti-lek (buiten-)banden de beste investering, al heb ik er daar laatst ook een van aan gort gereden omdat ik door de dikke massieve beschermlaag niet doorhad dat hij al leeg was en ik op de velg reed.
Helaas lijkt het een soort custom band te zijn (https://www.babypark.nl/dubatti-binnenband-kinderwagen.html)
Pagina: 1